Aceasta se numeste SKYACTIV-X si este primul motor pe benzina care inlocuireste aprinderea prin scanteie ( MAS) cu aprinderea prin compresie ( MAC) asemenea motoarelor diesel.
Mazda reuseste acest lucru pentru ca este singurul constructor din lume care are in prezent in productie motoare pe benzina cu un raport de compresie 20:1 asemenea unui motor diesel.
Pe scurt vom vedea o aprindere prin compresie care ANULEAZA COMPLET bujiile clasice ale motoarelor pe benzina.
SKYACTIV-X este primul motor comercial pe benzină din lume care folosește aprinderea princompresie, în interiorul său amestecul de aer și combustibil aprinzându-se spontan princompresia pistonului.
Metoda nouă de combustie, denumită Spark Controlled Compression Ignition, a surmontatdouă probleme care împiedicau comercializarea motoarelor pe benzină cu aprindere princompresie: maximizarea zonei în care aprinderea prin compresie este posibilă și obținereunei tranziții ușoare între aprindere cu scânteie și cea prin compresie.
Detalii
Această nouă metodă de combustie patentată combină avantajele motoarelor pe benzină șidiesel pentru a obține performanțe de mediu, putere și accelerație remarcabile.
Aprinderea prin compresie și un compresor montat pentru a îmbunătăți economia decombustibil livrează un răspuns superior al motorului și cresc cuplul cu 10-30 de procentefață de generația actuală de motoare pe benzină SKYACTIV-G3.
Aprinderea prin compresie permite o ardere cu amestec foarte sărac4 care îmbunătățeșteeficiența motorului cu până la 20-30 de procente față de generația curentă SKYACTIV-G șicu până la 35-45% față de motorul Mazda pe benzină cu aceeași cilindree din 2008.
Cu o eficiență ridicată pe o plajă largă de rotații și nivele de sarcină, motorul permite mai multăflexibilitate în selectarea vitezelor, oferind atât economie de combustibil cât și performanțe decondus superioare.