Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Mazda RX-7 a implinit 42 de ani de existenta! Istoria masinilor Mazda RX-7 FB, FC si FD

Lansată în 1978, prima maÈ™ină sport de serie Mazda a devenitcel mai bine vândut vehicul cu motor rotativ din istorie. De asemenea, a propulsat succesul mărcii pecircuitul de curse la un nivel fără precedent.Sunetul distinctiv al motorului cu două rotoare al lui RX-7 a dominat pistele de curse din Europa È™i dinafară încă de la început.

A câÈ™tigat clasa de 1.600-2.300cm 3 de la British Saloon Car Championship în1980 È™i 1981, È™i-a demonstrat fiabilitatea È™i prin capturarea drapelului în carouri la 24 Hours of Spa, totîn 1981.

A rămas singura maÈ™ină fără motor convenÈ›ional care a câÈ™tigat cursa È™i este, fără îndoială, unul dintre cele mai memorabile momente dinistoria motorului rotativ.

PerformanÈ›a este cu atât mai uluitoare având în vedere faptul că viitorul motorului rotativ era în pericol când Mazda a început să dezvolte RX-7.

Constructorul auto a introdus motoare rotative în majoritateamodelelor sale până la criza petrolului din 1973-74, când preÈ›urile la cote maxime ale carburanÈ›ilor auscos propulsoarele puternice dar însetate de pe lista preferatelor consumatorilor. Mazda a decis săscoată motorul din majoritatea modelelor sedan, hatchback È™i combi, È™i aproape le-a abandonatprecum ceilalÈ›i producători de maÈ™ini.

Crearea unui model rotativ simbol

Prima generaÈ›ie RX-7 (platforma „FB”), care a fost pusă în vânzare în Japonia în 1978, a fost osenzaÈ›ie imediată, înainte ca acesta să ajungă în Europa în următorul an.

Cu o greutate totală de puÈ›inpeste o tonă, cei 100-135CP (în funcÈ›ie de piață) ai motorului 12A atingeau performanÈ›e ridicate.Dispunerea frontală a motorului – motorul compact era aÈ™ezat în spatele punÈ›ii – care punea înmiÈ™care roÈ›ile din spate, cu o distribuÈ›ie a greutății aproape perfectă, a oferit, de asemenea, omanevrabilitate uimitoare. Aerodinamicul RX-7 a depășit clasa lui de preÈ›, fiind foarte plăcut de condus È™i asigurând o conexiune specială între È™ofer È™i maÈ™ină.

Motorului cu două rotoare 12A de 1.146cm 3 is-a alăturat ulterior o versiune turbo de 160 CP pentru Japonia, în timp ce America de Nord a obÈ›inutun propulsor puÈ›in mai mare, 13B, cu injecÈ›ie de combustibil.

A doua generaÈ›ie RX-7 („FC”) lansată în 1985 a avut un design inspirat de Porsche È™i o serie deîmbunătățiri ale performanÈ›ei, cum ar fi Mazda DTSS (Dynamic Tracking Suspension System) È™isupraalimentarea.

Se dovedeÈ™te că admisia forÈ›ată este foarte potrivită pentru motoarele rotative,datorită caracteristicilor lor de evacuare È™i foarte eficientă pentru îmbunătățirea cuplului mediu. Motorul 13B, de 1,3l, era standard pentru toate pieÈ›ele, deÈ™i RX-7 a fost oferit în Europa iniÈ›ial cu unmotor de 150CP aspirat natural, 180CP È™i mai târziu a urmat È™i versiunea cu turbină cu volantă dublă,de 200CP.

Modelul cu putere mai mare poate atinge în 6 secunde 100km/h È™i o viteză maximă de 240km/h.

A treia È™i ultima generaÈ›ie („FD”), lansată în 1992, a fost o maÈ™ină autentică de performanță. Un nouturbocompresor dublu secvenÈ›ial a sporit puterea celui mai recent motor, 13B, la 239CP pe versiuneaeuropeană. Fanii au spus că este cel mai uÈ™or de manevrat dintre toate modelele RX-7.

AcceleraÈ›iade la 0 la 100km/h în 5,3 secunde È™i vitezamaximă de 250km/h (limitată) poziÈ›ionau modelul de1.300kg cu două locuri într-o ligă a maÈ™inilor sport de înaltă clasă – o clasare potrivită pentru marcacare tocmai a câÈ™tigat la Le Mans.

Din păcate RX-7 nu a mai fost oferită în marea majoritate a Europei din 1996 din cauza reglementărilor privind emisiile, deÈ™i Mazda a continuat să producă maÈ™ini pentrupieÈ›ele cu volan pe dreapta, în cele din urmă crescând puterea pe modelele ulterioare din Japonia până la 280CP.

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente