Americanii de la IIHS sunt cel mai mare mare institut de cercetare al accidentelor din lume, acestia introducand an de an noi teste care pun la grea incercare masinile vandute in SUA.
In Europa avem EuroNCAP, o institutie fondata de Comisia Europeana pentru a testa siguranta reala a masinilor vandute in UE, insa Europa este cu mult in urma americanilor in cadrul acestor teste pentru simplul fapt ca nu vor sa introduca celebrul test Small Overlap Test.
Acesta este cel mai greu test aplicat unei masini noi pentru ca atinge doar 20% din latimea partii din fata a unei masini, adica intreg impactul este preluat doar de catre un lonjeron si in mare parte structura montantului A.
IIHS a implementat testul Small Overlap Test in anul 2012, iar acum dupa mai bine de 10 ani EuroNCAP nici macar nu se gandeste sa faca acest test pentru ca 80% dintre masinile noi vandute in UE vor pierde automat 2 stele de siguranta!
VEZI CE ZICE IIHS:
Structure/safety cage: To assess a vehicle’s structural performance, engineers measure the amount of intrusion into the occupant compartment at key locations in the interior and exterior of the vehicle after the crash.
The amount and pattern of intrusion shows how well the front-end crush zone managed the crash energy and how well the safety cage held up.
Si daca nu crezi ca EuroNCAP este o organizatie care nu vrea sa implementeze testul IIHS, vezi cum arata masinile testate de americani care NU AU TRECUT acest test!