În condiţii reale de trafic, şoferii obişnuiţi obţin consumuri mult mai mari, în medie cu 25%, arată un raport al organizaţiei Transport&Environment, cu sediul la Bruxelles, una dintre cele mai importante ONG-uri de mediu care lucrează cu UE.
„Toţi şoferii ştiu că de obicei este imposibil să atingi eficienţa de consum oficială a producătorilor, iar pentru unele modele de maşină emisiile reale sunt acum cu 50% mai mari decât rezultatele din teste. Diferenţa dintre testele oficiale şi performanţele din lumea reală creşte.
În Germania,diferenţa a crescut de la o medie de 7% în 2001, la 23% în 2011, astfel că în consecinţă a fost atinsă doar jumătate din eficientizarea anticipată a consumului de carburant”, arată raportul.
„Conform raportului, există aproximativ 20 de metode prin care constructorii de autoturisme re-interpretează în mod „creativ” procedurile de testare, exploatând „portiţele” şi flexibilităţile permise de actualele reglementări, cu scopul de a-şi supra-evalua performanţele de consum şi de emisii ale modelelor fabricate”, arată organizaţia românească de mediu „Terra Mileniul III”.
”Aceste noi dovezi indică faptul că există producători europeni de autoturisme care îşi înşală clienţii prin manipularea cifrelor oficiale de emisii, provocându-le pierderi de mii de euro, bani cheltuiţi pe carburantul consumat suplimentar.
Producătorii auto respectivi îi înşală, de asemenea, şi pe factorii de decizie ai Uniunii Europene, deoarece reglementările care au drept scop reducerea emisiilor de CO2 de la autoturisme şi autoutilitare sunt îndeplinite doar în laborator, nu şi pe drumurile publice. Singura modalitate de a ne recăpăta încrederea este renunţarea la <> din actualele proceduri de testare, pentru a ne asigura că cei care trişează nu vor vor avea câştig de cauză”, susţin autorii raportului.
Trucurile folosite de producătorii de maşini
Există trei categorii unde producătorii trişează: la nivelul maşinii, la nivelul laboratorului şi la nivelul interpretării datelor obţinute. În timpul testelor de eficienţă, maşinile sunt modificate uşor pentru a face economie maximă de carburant, ceea ce duce şi la emisii mai mici de CO2, lucruri pe care şoferii obişnuiţi nu le fac în viaţa de zi cu zi. În primul rând, testele se fac în condiţii de laborator, ceea ce elimină absolut orice factor extern de care şoferii obişnuiţi se ciocnesc pe şosele.