Si cand spunem ca romanii nu vorbesc, trebuie sa tinem cont de faptul ca primele masini Golf 2 au venit in tara abia in 1990, aceste modele fiind putine, pentru ca erau prea scumpe pentru o Romanie iesita din ghearele sovietice ale comunismului de tipul Coreea de Nord.
Acum, gama VW Golf 2 sarbatoreste 40 de ani din momentul lansarii pe piata din Germania, masina aceasta fiind cu adevarat una extrem de importanta pentru VAG.
De fapt, Golf 2 a fost un succes mai mare decat Golf 1 sau Golf 3, situatia financiara a VAG fiind stabilizata in anii ’80 de succesul masinii de fata!
GOLF 2 A FOST PRIMUL GOLF COMPLET!
Si cand spunem asta, trebuie spus ca pe aceasta masina VW a introdus in masa motorul diesel 1.6 turbo si sistemul 4×4 de tipul Syncro.
Cel mai ieftin Golf 2 avea in 1983 un motor de baza pe benzina de 1.3 litri si 55 CP, motor care permitea masinii sa atinga 151 km/h.
Daca doreai in 1983 cel mai bun Golf, mergeai spre un GTI cu motorul 1.8 MPI de 139 CP care putea duce masina la o viteza de 208 km/h, iar repriza sa de la 0-100 era atinsa in doar 8.3 secunde!
Daca doreai sa mergi peste 1.000 de km cu 50 de litri puteai sa cumperi un Golf 2 cu motorul 1.6 TD de 70 CP, motor care afisa 133 Nm si putea atinge 160 de km/h.
Din 1986 si pana in 1992 a fost realizat un facelift pentru Golf 2, versiunile demne de amintit fiind cea Syncro 1.8 de 90 CP sau 1.6 turbo diesel de 80 CP si 155 Nm.
VW Golf 2 a devenit in Germania masina de cult, aceasta fiind restaurata si amplu modificata de catre cei mai mari tuneri.