Judetul Ilfov este cel mai bogat din Romania dupa Bucuresti, insa chiar si asa maharii care conduc acest judet nu sunt in stare sa puna la punct o retea de infrastructura rutiera demna de secolul 21.
Acum acestia viseaza la dezvoltarea unei retele de trenuri care sa faciliteze o legatura mai buna cu Bucurestiul, zona unde 99% dintre cei din Ilfov MUNCESC.
TREN DE ILFOV GATA IN 2040
Strategia privind intoducerea trenurilor urban/ metropolitan/tren-tramvai în regiunea București-Ilfov cuprinde un număr de 16 rute, cu puncte de plecare/ sosire într-o gară din Capitală și una dintr-o localitate din Ilfov.
Avem astfel:
TUBIf01 (tren urban București-Ilfov) Gara de Vest – Răzoare – Progresu – Jilava – Vidra – 27 km (sunt menționate în studiu: modernizarea stațiilor (peroane, pasaje pietonale, clădiri etc) Gara de Vest, Jilava, Sintești și Vidra, construirea de stații noi – Valea Cascadelor, Brașov, Vasile Milea, Răzoare, 13 Septembrie, Rahovei, Spătaru Preda, Veseliei, Pieptănari, Toporași, Al. Anghel, reînnoire linie între Gara de Vest și Vasile Milea, construire de linie nouă între Vasile Milea și Progresu, electrificare catenară între Gara de Vest și Vasile Milea și între Vasile Milea și Progresu, o stație de transformare electrică, achiziție de material rulant pentru serviciile de tren metropolitan);
TUBIf02
Gara de Nord – Gara de Vest – Progresu – 32 km (cu menționarea necesității modernizării trecerilor la nivel de pe intervalul Gara de Nord – Bucureștii Noi și achiziție de material rulant pentru serviciile de tren metropolitan);
TUBIf03
Gara de Nord Pantelimon – Progresu – 45 km (achitiție de material rulant pentru serviciile de tren metropolitan);
5 rute pentru trenuri urbane, una pentru trenul ”orbital” și 10 pentru trenuri metropolitane – 16 servicii care pot fi introduse pe măsură ce infrastructura este îmbunătățită și materialul rulant adecvat este livrat autorității publice.