Kia Motors Corporation a început dezvoltarea tehnologiilor avansate de siguranță a pasagerilor pentru a ajutala reducerea riscului rănirii acestora în automobilele autonome.
Companiile audezvăluit astăzi primele etape ale procesului de dezvoltare: un algoritm optimizat decontrol pentru condițiile de conducere autonomă.
Automobilele autonome folosesc tehnologii avansate, precum camere videointegrate și senzori radar pentru a determina factorii de risc și a reduce considerabilposibilitatea apariției accidentelor.
În acest scop, Kia a dezvoltat un nou algoritm pentru controlulsistemelor de siguranță din automobilele autonome, destinat să reducă risculapariției unor astfel de accidente și diminuarea consecințelor acestora. Pe măsurăce un automobil autonom își reduce viteza sau schimbă direcția pentru a evita unpericol sau obstacol apărut brusc, algoritmul de control calculează și anticipeazămișcările prognozate ale pasagerilor.
Aceste calcule permit sistemului să optimizezefolosirea dispozitivelor de siguranță la bord, cum sunt airbag-urile și centurile desiguranță pretensionate.Kia și Hyundai au testat o gamă de scenarii pentru conducerea autonomă și audescoperit că, schimbându-și direcția pentru a evita un obstacol, automobilul adezechilibrat pasagerul înainte de impactul cu obstacolul.
În astfel de situații,pasagerul nu se află în poziția corectă în momentul declanșării airbag-ului,beneficiind astfel de o protecție redusă.Aplicând noul algoritm, airbag-ul și centura de siguranță pretensionată au fostdeclanșate mai eficient, pentru a oferi o protecție mult mai bună pasagerului.
Algoritmul reduce unghiul de mișcare al pasagerului prin activarea pretensionăriicenturii de siguranță chiar în momentul dinaintea coliziunii.
Acest lucru stabilizeazăpoziția pasagerului și oferă o protecție suplimentară prin pre-activarea airbag-urilorlaterale și tip cortină în momentul impactului.