Este vorba de motorizarea 1.6 CRDI care in versiunea EcoDynamics+ primeste un modul mild hybrid de 48V si un acumulator aflat in portbagaj.
Tehnologia diesel EcoDynamics+ mild-hybrid cu modurile ‘motor’ și ‘generator’
Sistemul de propulsie MHEV al modelului Ceed este cuplat la motorul diesel ‘Smartstream’ de1.6 litri – cel mai ‘curat’ motor produs vreodată de Kia. Sistemul EcoDynamics+ MHEV 48Vmaximizează eficiența consumului de combustibil cu ajutorul cuplului suplimentar furnizat demotorul electric.Sistemul EcoDynamics+ a fost proiectat să ofere o eficiență mai mare pe șosea de la motorul cucombustie internă, generând și recuperând perfect puterea electrică.
Sistemul completeazăcuplul motorului cu putere oferită de bateria litiu-ion polimer compactă de 48 volți și extinzândperioada de oprire a motorului cu ajutorul noii unități MHSG.
Sistemul MHSG este conectat cu ajutorul unei curele la arborele cotit al motorului diesel șicomută între modurile ‘motor’ și ‘generator’ în funcție de condițiile de rulare.
În modul ‘motor’, întimpul accelerării, sistemul MHSG oferă un plus de putere electrică pentru a reduce sarcinamotorului și emisiile. Pe măsură ce automobilul decelerează, sistemul MHSG are capacitatea, înanumite condiții, să comute în modul ‘generator’, recuperând energia produsă de arborele cotitpentru a reîncărca bateria.Motorul ‘U3’ CRDi (common-rail direct injection) de 1.6 litri folosește tehnologia activă decontrol a emisiilor – SCR – Selective Catalytic Reduction pentru a reduce semnificativ emisiile.
Prin urmare, motorul produce mai puțin dioxid de carbon, particule și oxizi de azot în comparațiecu motoarele diesel anterioare produse de Kia. Motorul este disponibil în variante de putere de115 CP și 136 CP.Transmisia manuală inteligentă de tip ‘clutch-by-wire’ crește și mai mult eficiența.
De asemenea, Ceed este printre primele modele Kia comercializate în Europa cu nouatransmisie manuală intelgentă (iMT), echipată exclusiv pentru modelele EcoDynamics+ mild-hybrid. Sistemul ‘clutch-by-wire’ contribuie la eficiența mărită a consumului de combustibil șireducerea emisiilor CO 2 oferite de sistemul MHEV, păstrând în același timp implicarea șoferuluila fel ca o transmisie manuală convențională.
În locul unei legături mecanice, ambreiajul transmisiei iMT operează pur electronic și seintegrează perfect cu sistemul de propulsie EcoDynamics+.
Transmisia iMT lucrează împreunăcu sistemul mild-hybrid (MHSG) pentru a opri motorul mai devreme decât sistemul Idle Stop&Go, din momentul decelerării și până la oprirea completă.
În modul de condus standard ‘Eco’ almodelului Ceed, permite de asemenea, perioade scurte de oprire a motorului în timpuldecelerării la viteze de până la 125 km/h (77 mph), pornind imediat când șoferul apasă pedalade accelerație sau ambreiajul.
Sistemul contribuie la îmbunătățirea eficienței consumului decombustibil și poate reduce emisiile CO2 cu aproximativ 3% în condiții reale de condus.