Putini stiu ca masinile Tesla sunt realizate intr-o proportie de 80% chiar de catre Tesla, adica cu compoenente fabricate chiar de catre uzina.
Acest lucru se traduce prin distrugerea INDUSTRIEI ORIZONTALE care este o afacere de sute de miliarde de euro lunar, si care are mai multi angajati chiar si decat producatorii de automobile.
Exact aceasta este cea mai mare problema a acestor companii din industria orizontala auto, industrie care nu are acces la Tesla oricat se chinuie.
Si cel mai bun exemplu este cel al scaunelor masinilor Tesla ( produse de catre Futuris Group) care au avut probleme cand productia era externalizata, motiv pentru care Tesla a decis sa-si construiasca singura scaunele.
Rezultatul este fara discutii unul mult superior fata de ceea ce gasesti la concurenta care inca depinde de furnizori externi.
CINE SUNT FURNIZORII PRINCIPALI TESLA?
In productia unei masini moderne pe benzina exista mii de componente care sunt produse de cel putin 50 de companii externalizate liniei de productie, iar livrarea pieselor on-demand a fost problematica in special in criza din 2020 cand uzinele au produs masini incomplete pentru ca nu aveau piese.
Principalii furnizori Tesla sunt Samsung Electronics care produce procesoare si integrate, americanii de la Qualcomm care produc semiconductori si software, americanii de la Micron care produc memorii si semiconductori.
Bateriile Tesla sunt produse de Panasonic, LG Chem si chinezii de la CATL, acestia avand productia integrata in uzinele Tesla din SUA, Europa si China.
Furnizorii externi cunoscuti sunt ZF pentru sistemul de franare si casetele de directie si Brembo pentru sistemul de franare ZF.
Litiul ncesar productiei de baterii este asigurat de catre chinezii de la Ganfeng Lithium, a treia companie procesatoare de litiu din lume cu extractii in China, Africa si Australia.
DE CE TESLA DISTRUGE INDUSTRIA ORIZONTALA?
Pentru ca americanii au decis sa nu lucreze cu principalii furnizori de componente din Europa si Asia, si aici putem sa amintim nume mari precum Bosch,Denso,Hella, TYC, Mann Filter, Hepu, Magneti Marelli, Meat Doria, Swag, Mhale, Gates, Castol, Bosal, SKF, Fag, INA, Ferodo, Sachs, Moog, Mobil1, Shell, Varta, Banner, Elring, Champion, Febi, NGK, Aral, Viktor Reinz, Spidan, Lamforder, Nissens, Goetze, Boge sau Pierburg.
Efectiv acesti furnizori vor da faliment in anii care urmeaza pentru ca nu vor acces la productia Tesla care este previzionta sa fie la peste 10 milioane de masini pe an in 2035, adica jumatate din productia mondiala de automobile.
Economic, vom vedea cum aceste companii vor incerca sa se alieze cu VW, Renault-Nissam, Kia-Hyundai sau chinezi, insa daca nu vor avea succes nume mari din industrie vor da faliment.