Foarte putini dintre soferii de Mazda cunosc realmente istoria marcii care din pacate a inceput in Europa abia in urma cu 20 de ani.
Insa, Mazda ramane una dintre cele mai importante marci auto japoneze pentru ca are o istorie indelungata in producerea de masini SEDAN, iar modelul de fata Mazda 929 HD a fost produs doar in perioada 1991-1995.
Despre Mazda 929 HD putem spune ca a fost cea mai elaborata masina Mazda din anii 90, pentru ca avea suspensie multilink atat pe puntea fata cat si pe spate, avea doar motoare V6 si transmisii automate si a fost prima masina din lume cu trapa cu celule fotovoltaice care permitea sistemul AC sa raceasca interiorul chiar si cand masina era oprita in parcare.
Motorul de baza 2.5 V6 a fost oferit si pe gama europeana Xedos, insa vedeta a fost cel de trei litri si 200 CP.
Modelu Mazda 929 HD a fost comercializat doar pe anumite piete auto, si trebuia sa fie un concurent de seama pentru gama Lexus recent lansata in SUA.
Cutia de viteze era una automata Aisin cu 4 trepte montata longitudinal realizata de Aisin pentru masinile Lexus si Toyota Land Cruiser din anii 90.
Mazda MX-03 Concept cocheta cu volanul de tip yoke cu mult timp inainte de implementarea pe Tesla
Mazda sarbatoreste 20 de ani din momentul lansarii pe piata a modelului Mazda3 1999-2023
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI

am mers cu o mazda 929 in romania prin anul 2005, cred. extrem de confortabila si silentioasa, tapiterie alcantara cum nu mai vazusem pana atunci, un interior urias (am stat pe bancheta din spate cu inca 3 persoane, deci eram 4 in total). m-a surprins dimensiunea interioara, de la genunchi pana la scaunul soferului mai aveam cel putin 25 de centimetri distanta. imi amintesc ca nu mi-am dat seama cand mergea motorul la ralanti si cand era oprit, atat de bine antifonata era masina.