Adica, vor disparea marii constructori de modele comerciale precum Renault, Iveco, Mercedes Benz sau Fiat pentru ca in locul lor vor intra pe piata constructorii dedicati de masini comerciale EV de 3.5 tone.
Un asetfel de startup este cel al britanicilor de la REE care ofera modelul REE P7-B drept un sasiu separat care include trenul de rulare, motoarele electrice si sistemul de directie.
Cine vrea un van cumpara separat caroseria, iar daca firma doreste o uititata cu patru portiere si bena merge si face reconversia la dealer extrem de usor.
In acest fel vom vedea pe sosele utilitare de oras in forma PATRATOASE care au intreaga componenta tehnica integrata in platforma, adica vei avea o masina comerciala EV fara dezavantajele celor actuale care provin din utilitare diesel.
Si aici amintim gama VW e-Crafter, Mercede e-Sprinter, Fiat Ducato Electric sau Renault Master ZE, masini care la baza era diesel si care acum nu pot merge nici macar 200 km cu o singura incarcare.
Modelele electrice Renault Trucks D Z.E. si Master Z.E. sunt un esec comercial in Romania