Evolutia industriei auto se pare ca a stagnat in ultimul deceniu pentru ca majoritatea producatorilor au ales sa produca doar motoare pe benzina de cilindree mica, insa care nu au un consum real bun din nici un punct de vedere.
Si cel mai bine se poate observa chiar la Grupul VAG care lansa in anul 2001 modelul Audi A2, un mini MPV care avea sub capota cel mai economic motor termic oferit vreodata spre vanzare in Europa.
Este vorba de gama Audi A2 1.2 TDI 3L care dispunea de un L3 turbo de 1.2 litri care avea o putere maxima de 61 CP si 140 Nm la 2.000 rpm, putere transmisa rotilor prin intermediul unei transmisii robotizate cu 5 trepte.
In realitate, masina avea un consum mediu de 3.5 litri, si aici ne referim la un consum mediu combinat oras cu extraurban, pentru ca daca ne uitam la consumul in afara oraselor vom avea un soc.
La o viteza constanta de 100 km/h turatia nu depaseste 1.900 rpm, iar consumul este de 2.7 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
In urma testelor ADAC din 2002, un Audi A2 1.2 TDI 3L cu un plin de 21 litri de motorina putea merge 700 de km fara prea mari probleme.
Media extraurbana de 2.7 litri litri de motorina este cu adevarat “socanta” in prezent pentru industria auto pentru ca, pur si simplu aceasta performanta nu mai poate sa fie egalata nici macar cu cel mai economic model hybrid benzina+electric.
2.7 litri de motorina costa acum 23 lei, suma imposibil de atins in 2022 cu o masina moderna.
s s
a-ti omis sa spuneti si partile rele la a2 3L, pentru a scoate un consum asa mic a trebuit sa renunte la servodirecție, sistemul climatronic (au doar reglaj manual fara aer rece, doar ce vine de afara), cutia de viteze e automatizata iar geamurile actionate manual, astea sunt cateva minusuri care m-au facut sa ma indrept spre un a2 normal cu consum de 3.4, iar cu pretul actual al motorinei fac 250km cu 100 lei.
Cine te-a mințit? Audi a2 are servodirecție asistată electric , climatronic , geamuri electrice față. 🤣😂
Un Golan 1.6 GPL prima generatie papa cu AC pornit sub 7% gaz pe DN cu toate ca e mai mare, mai greu, mai putin aerodinamic si are roti mai late. Si nici nu te rogi de el prea mult sa se miste.
Cu putine exceptii (oras cu 10km/h, autostrada cu 140-150km/h), GPL-ul ramane cea mai accesibila solutie de miscare atat dpdv al costului de rulare cat si ca pret de achizitie.
Am avut modelul acesta,avea consum de 7L/100km 🤦🤦
Mergeți în același regim cu Clio 1,5dci2004 ,100cp și vedeți ce consum are. Media 4,4-4,7.
Consumul este adevărat , fara nici o persoană în mașină ,daca pui 4 persoane ,7-8 că se forțează motorul fiind mic , daca pui 2 persoane 5-6….daca motorul e oprit nu consuma nimic
Da și lupo 3l TDI are consum mic. Îl am de 10 ani și mi se rupe sufletul sa renunț la el. Mai bine ii schimd injectoarele si curat turbina. Va doresc mașini eficiente( consum mic)
Seat Leon 1.6tdi din 2014,am scos 3.7l/100km pe autostrada…
Toyota CHR hibrid daca nu o fortezi si mergi economic…3,3
Opel Astra G 1,7 DTI ECO 4…4 l/100 km. Chiar și 3,8. Teoretic.
Mon frer aia e deja hibrida
Aici e discuția de motor termic.
Peugeot 406 Coupe Pininfarina, 2.2i, 156 CP, 1434 Kg, 8.5-8.8 mediu, 11.8-12.8 urban, o mașină frumoasa și plăcută la condus, scaune piele, altceva nu A2, Lupo, Fiesta, 107,C1,207, golf, polo, focus, astra, symbol, sandero, etc….
8,8 consum mediu la un Peugeot? LOL aveam la un bmw 730 Xdrive consum mediu de 8,2 și era și integrală permanentă cip-ată la 320 cai etc..
Vorbim doar audi, putem pune la comparație și un smart fortwo cabrio 0.8 cdi, la o viteza menținută constant 90 – 100 km /h consum sub 2 % de la100 – 120km/h 2.5-3%!fac naveta zilnic 60km/zi plus putina mișcare în oraș un plin (21litri)2 săptămâni 😁
Sorry man….dar aia nu este masina 🙂
Tricicleta
Eu am avut lupo în aceiași configurație și consumul era de 5 media. Viteza maxima m-am uimit însă 155km/h.
Merge cu 160 cum scrie în carte ! 4 persoane, cu stage 1, la 980km am întrat în peco, consum 3.8 , mare parte peste 150 hm/H spre Croația
Am luat pe firma 2 opel noi, model corsa 1.5 cdti 100Cp, merg super, confort, dotări demne de sec 22, au până și asistență la plecare, menținerea automata a benzii în autostradă, faruri led, telecamere, senzori, etc.. între autostradă 65%, extraurban 20% și oraș 15% consumul mediu după 10.000 km este de 4,2 litri la sută verificat și la pompă de la plin la plin. Cel mai bun consum am scos la un drum de 40km de extraurban, picior de pluș, frână de motor mereu etc am scos 2.8 la sută, deci totuși se poate! Ca sa nu mai zic că stabilitatea, dotările și mai ales prețul accesibil o duc mult peste A2-ul de la Audi care avea o groază de probleme de funcționare plus de asta un unghi mort incredibil din cauza vizibilității anterioare reduse (montanți laterali prea mari) au fost nenumărate cazuri în care oamenii au fost loviți pe trecerile de pietoni din cauza vizibilității reduse laterale.. în fine, dupa mine scopul blog-ului de față miroase proeminent mai degrabă a “reclamă” ieftină marca Audi adică ceea ce fac mereu fanni frustrați a acestui brand, asta în condițiile în care sunt alte mii de mașini mult mai fiabile și mai ieftine pe lumea asta.. numai bine!
Suzuki New Ignis,1250 CC, 90 cp, autostradă 180km/ora ,7litri/100. 2 persoane+multe bagaje
Super tare! Stim……si este pacat ca nu se mai vinde in Europa!
Vara și cu ac