Si cand spunem asta, nu trebuie sa uitam faptul ca marca DS este una premium care nu concureaza direct cu marcile VW sau Renault.
Insa acum in ajun de 2022 vedem cum VW si Renault forteaza o electrificare fortata a parcului auto chiar daca clientii din Europa nu sunt multimiti de masinile electrice fie ca sunt prea scumpe, fie pentru ca au o autonomie mult prea mica.
De partea cealalta a baricadei vedem un Grup PSA parte din Stellantis care ofera noul DS DS 4 echipat cu un exceptional motor diesel din seria 1.5 BlueHDI de 130 CP.
Acest propulsor ofera un cuplu de 300 Nm si este cuplat la o cutie automata japoneza cu 8 trepte Aisin are ofera in mod real o turatie foarte mica atunci cand merge pe autostrazi.
La o viteza constanta de 130 km/h masina consuma sub 5.5 litri de motorina la 100 de km, adica vom avea o autonomie de peste 900 km cu o singura alimentare. DS4 are in premiera un rezervor marit la 54 de litri.
DS4 este oferit pentru fanii masinilor EV si cu o versiune PHEV care din pacate are un pret de achizitie destul de mare, baza ramanand motorul diesel si cel pe benzina de baza 1.2 PureTech tot de 130 CP.