Hyundai a demonstrat asemenea celor de la Mazda ca regula generala de a da europenilor motoare de cilindree mica tubro este una complet eronata.
Exemplul de fata este faptul ca Hyundai ofera in UE unul dintre ultimele motoare pe benzina cu 4 cilindri in linie de peste 1.4 litri fara turbo recent dezvoltate.
Noul motor gasit pe i30 se numeste 1.5 DPI si are 4 cilindri in linie, are injectie unica de benzina care utilizeaza 2 injectoare pentru fiecare cilindru in parte.
Rezultatul este un motor clasic de 1.5 litri care afiseaza 110 CP la 6.000 rpm, si un moment motor de 144 Nm la 3.500 rpm, adica vorbim de un motor destul de slab ca performante insa care este garantat unul fiabil in timp.
De asemenea cine vrea o putere maxima mai mare gama i30 poate sa fie echipata si cu motoare de 275 CP!, insa acest motor mic de baza reprezinta un pas important al celor de la Hyundai care garanteaza o fiabilitate de top chiar si peste 10 ani.