Piata auto din Romania a inteles ca preturile foarte mari ale masinilor NOI sunt o mare problema, motiv pentru care romanul de rand se indreapta automat spre piata de masini second hand.
In timp ce presa auto de casa lauda vanzarile celor cateva sute de masini electrice din Romania, adevarul este ca Romania cumpara din ce in ce mai multe masini SH diesel.
In general pe piata de masini SH se importa masini de clasa mica si compata cu motoare pe benzina si hybrid, in timp ce modele de top sunt in proportie majoritara echipate cu motoare diesel.
Si aici nu vorbim doar de 2.0 TDI la VAG sau 2.0 Diesel al BMW sau Mercedes, ci chiar la motoarele cu 6 cilindri diesel de trei litri care ofera cel mai bun raport pret/performante/costuri din Romania.
VEZI CARE SUNT CIFRELE OFICIALE?
Pe primele unsprezece luni din 2023, inmatricularile de autoturisme second hand inmatriculate pentru prima oara in Romania au ajuns la valoarea de 298.865 unitati, in crestere cu +1.7% fata de perioada similara din 2022, respectiv 293.919 unitatii.
Si ca sa intelegeti care este adevarul putem spune ca Dacia nu are sanse sa vanda in Romania in 2023 peste 50.000 de masini NOI in timp ce importul de masini SH poate sa depaseasca 300.000 de unitati.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI