Se pare ca vremea cand Toyota promova si vindea masini ieftine si bune in Europa a apus pentru ca acum vedem cum toate masinile Toyota vandute aici au preturi exorbitant de mari fata de anii precedenti.
Exemplul cel mai elocvent este comparatia dintre un RAV4 Hybrid simplu, o masina cu o calitate de fabricatie medie care se vinde in Romania cu un pret chiar mai mare si decat cel al unei masini premium cu 100 CP mai puternica fabricata in Germania.
“Vedeta” japonezilor este gama RAV4 Hybrid in versiunea GR Line, adica aceeasi masina careare cateva elemente GR aplicate, si care se vinde in Romania cu suma de 53.240 euro TVA inclus.
Si aici nu vorbim de RAV-ul PHEV Prime de peste 300 CP, ci de banalul RAV4 simplu Hybrid de 222 CP si cutia eCVT.
Si ca sa intelegem absurditatea acestor preturi de la Toyota am ales sa punem in joc noul BMW X1, o masina SUV premium cu materiale la interior mult mai bune decat la orice Toyota de volum cum este RAV4 2023.
Respectiv un BMW X1 xDrive30e, adica BMW-ul PHEV care are sub capota doua motoare care ofera o putere maxima cumulata de 326 CP.
Adica, BMW-ul se vinde in Romania cu un pret de 49.800 euro din care putem scade RablaPlus inca 6.500 euro pentru ca vorbim de un PHEV, in timp ce RAV4 Hybrid GR Line se vinde cu un pret de 53.240 unde mai putem pune inca 3.000 euro programul Rabla Clasic.
In final, ajungem sa cumparam un BMW X1 xDrive30e de 326 CP si 477 de Nm cu un pret de 43.300, in timp ce Toyota cu doar 222 CP si 270 Nm se vinde acum cu 50.240 euro!
DE CE BMW X1 xDrive30e ESTE SUPERIOR LUI RAV4?
In primul rand pentru ca este un PHEV, adica un SUV care are o baterie de 16.4 kwh care permite masinii sa mearga in modul full electric chiar si 87 de km, in timp ce RAV4 Hybrid nu poate merge in modul EV decat 1.5 km.
Pentru ca BMW-ul de fata are 326 CP, cifra care se vede cel mai bine la capitolul reprize si rafinament in utilizare, masina germanilor atingand 100 de km/h in doar 5.6 secunde fata de 8.2 secund cat are Toyota de fata.
Cat despre fanii Toyota care vor spune ca X1 este mult mai mic decat un RAV4, acestia nu trebuie sa uite ca noua generatie de BMW X1 are o lungime de 4.5 metri fata de Toyota care are 4.6 m, iar ampatamentul germanului este de 2.692 mm fata de 2690 la RAV.
In final, la capitololul consum media lui RAV4 in conditii de iarna este de 8.1 litri de benzina la fiecare 100 de km, in timp ce media BMW-ului PHEV este de 1 litru de benzina la 100 de km fara a mai pune in calcul faptul ca X1 poate merge aproape 90 km 100% electric.
Si recomandam fanilor care mentioneaza ca Toyota este Numarul 1 mondial sa se mai uite pe listele de preturi din Asia si SUA si sa vada ca aici aceleasi masini sunt in medie cu 30%-40% mai scumpe.
Autolatest nu contesta faptul ca Toyota RAV4 Hybrid este fara discutii una dintre cele mai bune SUV-uri de clasa compacta din lume, insa este recomandat cand se vinde cu un pret de achizitie precum cel din SUA de 30.000 USD (27.500 euro), nu de 53.000 euro cat este el in Romania!