Visul electrificatilor incepe incet sa apuna pe piata din Romania care este inca reglementata de catre stat.
Insa, acum in 2024 ajutorul dat de Guvern romanilor urmeaza sa se reduca, motiv pentru care incep sa apara furnizori de energie care vand fiecare kwh cu un pret de 7 lei, adica cu 6 lei mai mult decat era pana acum.
De fapt, pentru o masina electrica care are o baterie de 64 kwh trebuie sa platesti acum fiecare alimentare suma de 448 lei, iar pentru 50 de litri de motorina platesti acum doar 366 lei.
Insa, marea problema este ca cei 64 de kwh detinuti de masina electrica te ajuta sa mergi in viata reala doar pentru 350 km, in timp ce masina diesel merge cu cei 50 de litri peste 700 km.
Pentru a parcurge 700 de km cu masina electrica trebuie sa scoti acum din buzunar suma de 900 lei, adica dublu fata de costul real al alimentarii unei masini diesel.
Daca facem o comparatie cu o masina pe GPL, trebuie spus ca 70 de litri de gaz te costa la pompa doar 228 lei si poti merge tot 700 km cu aceeasi cantitate de combustibil.
CAT TE COSTA CUM CURENTUL PLAFONAT?
Pentru consumul lunar cuprins între 0 și 100 kWh, clienții casnici vor beneficia de un tarif maxim de 0,68 lei/kWh, TVA inclus.
Pentru consumul lunar situat între 100,01 și 255 kWh, prețul plafonat ajunge la 0,80 lei/kWh, TVA inclus. Consumul dincolo de această limită și până la 300 kWh/lună va fi taxat la 1,3 lei/kWh, TVA inclus.
Pentru consumurile care depășesc 300 kWh/lună, întreaga cantitate va fi taxată la același tarif de 1,3 lei/kWh, TVA inclus.
Si toti cei care folosesc o masina electrica consuma in medie intr-o singura luna peste 500 kwh, iar la un pret de 7 lei kwh vor avea un cost lunar de 3500 lei.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI