În urma unui sondaj național coordonat de Castrol realizat pe un eșantion de 1.000 de conducători auto români, s-a constatat că aceștia vor să aibă mai multă influență asupra produselor care se folosesc pentru mașinile lor.
Un procent semnificativ de 93% au declarat că și-ar dori ca service-ul auto să specifice întotdeauna ce lubrifiant intenționează să folosească pentru lucrările de service programate, iar 89% au declarat că și-ar dori ca service-ul auto să le ofere mai multe opțiuni de lubrifianți adecvați, iar ei să aleagă care se potrivește cel mai bine cu cerințele și bugetul lor.

În mod similar, 92% și-ar dori să li se prezinte lubrifianți premium care să-i ajute să maximizeze performanța, eficiența și durata generală de viață a motorului autovehiculului.
Cu toate că a crescut receptivitatea conducătorilor auto cu privire la primirea de recomandări pentru ulei de la service-uri auto, cercetarea sugerează că multe service-uri auto din România încă nu își maximizează oportunitățile de creștere a vânzărilor.
Doar 53% dintrerespondenți au afirmat că service-ul auto obișnuit le furnizează „întotdeauna” informații despre lubrifiantul pe care plănuiesc să-l folosească. Mai încurajator, doar 5% au afirmat că service-ul auto nu îi consultă „niciodată” cu privire la lubrifiantul pe care plănuiesc să-l folosească.

Când au fost întrebați în cine au cea mai mare încredere să le ofere sfaturi specializate cu
privire la lubrifianți, sursa de recomandare preferată de conducătorii auto o reprezintă
producătorul auto (33%), în vreme ce 28% dintre respondenți preferă sfaturi de la service-
urile auto.
De asemenea, service-urile auto au un impact mult mai mare asupra deciziilor de achiziționare a uleiului, comparativ cu sursele de informare online (8%).














