Piata auto din Germania este cea mai mare din Europa, iar statisticile de acolo sunt de fapt cele mai importante cand ne raportam la evolutia intregii piete de automobile din Uniunea Europeana.
Oficialii germani de la KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) spun ca in luna decembrie 2022 au fost vandute peste 104.000 de modele electrice, insa in ianuarie vanzarile au scazut pana la un nivel de 18.100 unitati, respectiv scaderea este de 83%.
De vina pentru acest colaps al masinii electrice in Germania este programul lor rabla plus care din 2023 mai ofera celor care vor sa-si cumpere o masina EV doar 4.500 euro, insa daca pretul masinii depaseste suma de 40.000 euro reducerea de tipul rabla a scazut pana la un nivel de 3.000 euro.
In 2022 reducerile date de statul german pentru masinile electrice erau de 9.000 euro, suma chiar mai mica si decat cea din Romania de 11.500 euro complet ridicola daca ne raportam la nivelul de trai de aici
Conform unui studiu realizat de Autoscout24, masina electrica este “in cadere libera” pe majoritatea pietelor pentru ca este prea scumpa, are prea multe lipsuri fata de una traditionala si programele de ajutorare al soferilor cu reduceri de tipul Rabla dispar incet de pe pietele importante precum Franta, Norvegia, Olanda si Germania.
“Auto Motor und Sport, citing its sources in the German dealer network, says that orders for the two types of cars are down 40% year-on-year this year precisely on the expectation that the subsidies will no longer exist as new cars will not be delivered for the rest of the year.”
BEVs: 18,136 – down 13% at 10.1% market share
PHEVs: 8,853 – down 53% at 4.9% market share
Total: 26,989 – down 32% at 15.1% market share