Conform unui specialist in trading-ul de petrol pe plan mondial, in perioada urmatoare in Europa urmeaza sa fie o mare problema cu motorina.
Acest combustibil importat 50% din Rusia, va avea o prezenta din ce in ce mai rara pe piata din UE, principalele tari urmand sa rationalizeze vanzarea de motorina. Acest procent si cererea din ce in ce mai mare duce automat la o lipsa a motorinei de la pompa.
Adica, soferii nu vor mai putea sa-si alimenteze masina fara limita pentru a ramane combustibil pentru toti clientii.
De partea cealalta vom vedea cum masinile pe BENZINA si pe GPL nu vor avea aceasta problema pentru ca rafinarea acestor combustibil este diferentiata fata de cea a motorinei.
Specialistii mentioneaza ca lipsa motorinei de la pompa va duce automat la cozi imense cum am vazut la inceputul anului in Marea Britanie unde soferii au stat la coada chiar si doua zile pentru a-si alimenta masina.
“Europe imports half of its diesel from Russia and half from the Middle East,” said Hardy.There is a threat of a greater shortage of diesel, partly because of declining supplies from Russia to the West,The Financial Times.