Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

In mandatul Gabrielei Firea a fost data autorizatia de demolare a primei fabrici de masini din Romania! Celebra Hala Ford din Floreasca

HotNews prezinta pe lang un articol amplu in care se arata situatia reala a primei fabrici de masini din Romania, fabrica care nu a fost nici la Pitesti, nici la Campulung si nici la Craiova.

A fost uzina Ford Romania din Bucuresti care pana ieri inca mai exista sub forma Halelor Ford din cartierul Floreasca.

uzina ford floreaca, distrugere ford romania, halele ford floreasca, ford v8 bucuresti, prima fabrica auto din romania, autolatest

Bucăți din Hala Ford din cartierul Floreasca au fost demolate în ultimele săptămâni, în acest moment din valorosul monument mai fiind în picioare doar fațadele laterale și o jumătate din corpul clădirii.

Zeci de imagini care arată operațiunea, alături de mesaje de îngrijorare și revoltă au apărut pe rețelele de socializare, în contextul în care Primăria Capitalei a emis în 2018 și 2020 două autorizații pentru restaurarea imobilului.

uzina ford floreaca, distrugere ford romania, halele ford floreasca, ford v8 bucuresti, prima fabrica auto din romania, autolatest

„În urma verificărilor efectuate, polițiștii locali au constatat că la imobilul respectiv se execută lucrări de construire în baza Autorizației de Construire nr. 178/01.04.2020 ( in mandatul Gabrielei Firea), emisă de Primăria Municipiului București prin care s-au aprobat ,,modificări de temă construcție Hala Ford – Corp 1 și Corp 2 (restaurare fațade, modificări interioare/exterioare – incintă; amplasare echipamente tehnice și etapizarea pentru realizarea lucrărilor) la Autorizația de construire nr. 04/1564415 din 18.01.2018 emisă de Primăria Municipiului București.

uzina ford floreaca, distrugere ford romania, halele ford floreasca, ford v8 bucuresti, prima fabrica auto din romania, autolatest

Dezvoltatorul spune ca: „Hala Ford este unul dintre reperele istorice ale Bucureștiului pe care compania One United Properties și-a luat angajamentul să le restaureze.”

uzina ford floreaca, distrugere ford romania, halele ford floreasca, ford v8 bucuresti, prima fabrica auto din romania, autolatest

Potrivit avizului dat de Ministerul Culturii în 2018, în baza căruia a fost emisă autorizația de construire, trebuie păstrate și restaurate elementele valoroase ale fațadelor, interiorul poate fi demolat parțial și reconstruit, iar luminatorul va fi demontat, restaurat și remontat în poziția inițială.

uzina ford floreaca, distrugere ford romania, halele ford floreasca, ford v8 bucuresti, prima fabrica auto din romania, autolatest

PRIMA FABRICA DE AUTOMOBILE DIN ROMANIA!

Hala Ford a fost proiectată de arhitectul aul Emil Miclescu si construită în perioada 1935-1936 pentru fabrica de mașini Ford.

uzina ford floreaca, distrugere ford romania, halele ford floreasca, ford v8 bucuresti, prima fabrica auto din romania, autolatest

Potrivit informațiilor de pe site-ul companiei, Ford și-a început relațiile cu România în anul 1928, atunci când Andrei Popovici, secretarul Legatiei Române la Washington, îi decernează lui Henry Ford un înalt ordin al Casei Regale că “binefăcător al omenirii, pentru dezvoltarea industriei, a relațiilor sociale și internaționale”.

uzina ford floreaca, distrugere ford romania, halele ford floreasca, ford v8 bucuresti, prima fabrica auto din romania, autolatest

În 1931, Ford deschide o firma de vânzări în România, iar un an mai târziu, în 1932, Guvernul României comunica filialei Ford din Anglia (care patrona firma din România) disponibilitatea de a deschide la București o linie de asamblare.

uzina ford floreaca, distrugere ford romania, halele ford floreasca, ford v8 bucuresti, prima fabrica auto din romania, autolatest

„Astfel, ca urmare a acestei invitații, în 1935, Ford a achiziționat un teren în cartierul bucureștean Floreasca, unde a construit o uzina modernă, dotată cu prima linie de montaj operațională din Europa de Est, și peste 100 de muncitori, care putea ansambla anual 2.500 de automobile și camioane”.

Sursa: AICI    s

 

Articole Interesante

Alte Stiri

17 COMMENTS

  1. Este foarte importanta inconstienta distrugerii patrimoniului național. Nu contează ce persoana a semnat demolarea sau distrugerea. Important este ca aceasta clădire corelata cu noua cladire identica cu originala făcea o trecere de la o epoca la alta a istoriei. Comuniștii au știut sa refoloseasca aceasta clădire dandu-i intrebuintare maxima și în plus au construit o alta clădire identica cu originala. Neo-capitalismul a demolat noua construcție și a mutilat ceea ce a mai rămas din originala fabrica Ford. Deci va las sa concluzionat singuri în ce hal am ajuns.

    • Terenul fabricii NU a fost cumparat ci dat in concesiune pe durata existentei constructiei. De aceea nimeni nu s-a atins de hala mai devreme căci terenul (inclusiv cel de sub zgarie norii construiti) ar fi revenit statului roman. Acum (au găsit noii proprietari) pilele necesare sa demoleze sub forma unei renovation din care mai pastreaza doar 3 caramizi … și sa rămână in continuare cu terenul. Normal, moral și in spiritual contractului ar trebuibsa se ia nota de demolare și sa se clara revenire terenului in patrimoniul statului cu plata unei chiria…

  2. Câteodată stau și mă intreb: de ce oare comuniștii când au naționalizat tot, nu au demolat nimic, ba din contră au folosit și perfecționat la maxim?
    Capitalismului sălbatic nu-i pasă de valori umane și culturale, ci doare de profit…cât mai mult profit. Acum acolo va “răsări un “cartier rezidențial” sau clădire de birouri care vor sta goale din lipsă de mușterii.
    Halal timpuri!

  3. S- au distrus multe edificii si inainte de 90, dar mai salbatic si dupa 90. Astia suntem noi , romanii ! O natie de distrugatori, mistocari , invidiosi si ” sa fiu eu in fata ” !

  4. Elisav…..
    Vorba unui….a….din parlament, ( care a fost la liceu cu mine si ne am revazut dupa 15 ani )….ba….daca eram in locul tau ( al vostru – omenirea….. multimea ) nu stateam 2 sec in tara asta, la cat se fura, de na ne imprumutam 200 mil $ / zi, sa ne fie noua bine si voi sa platiti dobanzile…)))))))))))))

  5. Nu sunt bucureștean, dar cred că Robert Negoiță merită să ajungă la Capitală. Rezultatele activităților sale îl recomandă. Dacă ar candida m-aș face bucureștean pentru un an!

  6. A distrus si a creat firme falimentare den start cu datorii mari, dar amărăștenii tot cu fiara vor vota pentru ca stee sa mintă bine iar amărăștenii sunt creduli, toții politrucii sau majoritatea celor de la butoane fură ca-n codru, sifoneaza banii de parcă ar fi pe moșia lor, sau executa lucrarile la preturi de 3-5 ori mai scumpe decat pretul real al, lucrarilor pentru ai sifona, toata lumea stie asta numai cine trebuie nu stie, care si ei stiu dar sunt si ei in combinatie cu politrucii parveniti si smecherasi, carn fac politica nu pentru votanti ci pentru interesele lor personale, de imbogatire si parvenitism, ei drebuie sa fie sau ar trebui să fie slugile votanților care i-au ales, dar din pacate ei se cred stapanii alegatorilor dupa clm se comporta dand legi in detrimentul cetățenilor și in favoarea firmelor hoțomane din domeniul energiei, combustibililor, gazelor care fac profituri uriașe din marirea nejustificată, a preturijor cu aprobarea autoritatilor române care slnt mituiti.

  7. Șandramaua aceea stătea să cadă. Ce să restaurezi ? Era de toată jena. Să restaurezi să faci ce ? Mașini marca Ford ? Voi vă auziți ce prostii debitați ?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente