Franta este tara care a spus NU motorului diesel sau cel al benzinei de generatiei vechi prin implementarea sistemului de viniete Crit’Air.

Daca conduci o masina veche Euro 1 sau Euro 2 nu vei mai putea intra in marile orase din Franta nici macar daca vrei sa platesti, limitarile Crit’Air interzicand accesul acestor masini.
Singurii soferi care sunt fericiti cu masinilor lor vechi sunt cei care merg pe GPL, adica o masina Euro 2 cu GPL are Crit’Air 1 in Franta, adica intra fara grija in orice oras fara limitari.

Aceste libertat sunt oferite doar masinilor Hybrid despre care toti spun ca sunt cele mai ECO, insa inginerii francezi considera un motor Euro 2, 3 sau 4 pe GPL chiar mai eco decat un hybrid Euro 6.
Sunt situatii cand un motor pe benzin Euro 6 trecut pe GPL este capabil sa atinga viitoarele norme Euro 7, motiv pentru care GPL-ul este unul dintre combustibilii viitorului in Europa.

Citeste mai multe aici:

SUNA SI PRIMESTI CEA MAI BUNA OFERTA PENTRU MASINA TA AICI:
2 sau 3 ani garantie fara limita de km!
De Luni-Vineri interval 10-19.00


Stiu Ei de CE ! In Timp GPL u Afecteaza Motorul, deoarece are , Arderea Uscata . A si ca Tot sunteti Voi cu DACIA , la Logan Ph 3 primele ,fara Logo ul Nou ,aveau o Problema cu un Senzor , Supapa de se Bloca la Instalatia de GPL din Fabrica .
Eu nu am auzit de ardere umedă,iar racirea și lubrifierea in camera se ardere implicit pistoane se face cu ulei ,benzină nu lubrifiază din contra este un solvent și un alt aspect,arderea pe benzină lasă reziduuri care contaminează uleiul pe când arderea gpl se face 100% cu zero impurități rămase,singura diferență este că arderea pe gpl produce o căldură mai mare in motor decât cea pe benzină de unde și mitul “ardere uscată”, mașinile pe gpl nu trebuiesc turnate aproape de maxim asta ar fi singurul sfat!
Orice proces de ardere este uscat. Problema cu gpl-ul este alta. Temperatura de ardere este mai mare decât la benzina procesu fiind aproape complet, ceea ce duce teoretic la degradarea scaunului supapelor.Eu personal am 100 de mii
făcuți cu gpl și nu am probleme.
Eu merg pe GPL cu 2 mașini de circa 8 ani. Una are 110k km parcursi pe GPL, alta are 40k km parcursi pe GPL. Nici o problema momentan, iar investiția în instalațiile de GPL s-a amortizat la circa 15k km parcursi, iar de atunci merg mai ieftin decât orice diesel existent pe șosele.
Pentru GPL exista bujii speciale cu cap de iridium care au distanta reglata diferit vs bujiile pentru benzina și se recomanda un schimb de ulei ceva mai des, cu un ulei calitativ. Evident, o data pe an, faci o revizie la GPL care costa 100-150 lei maxim.
La un calcul sumar, investind în GPL în mașina cu care am parcurs 110k km cu acest carburant, am amortizat aproape total și prețul de achiziție al mașinii.
Dpdv emisii CO2, GPL emite cam de 10 ori mai puține noxe decât benzina (cel putin la motoarele Euro4 cum am eu). Deci e mai puțin poluant decât un motor Euro6, e foarte adevărat.
Bai voi mu auziti ca Gelu stie mai bine? A citit el pe un forum din ’96 ca pe o dacie s-a observat o ardere uscata si ca instalatiile.sunt varza ca se bloca o supapa pe un logan de pe vremea lu burebista.
Habar nu aveți!
Am mers cu un Cielo peste 200000 km nu a avut nimic motorul Am vândut mașina foarte bine.
Am mai auzit această prostie cu ardere uscată….
Dacă ai ulei bun nu are nimic motorul funcționează foarte bine.
salut
am un rav4 cu motor de 2l de noua din 2012 si am pus gpl la 1200km rulati , acum am aptoape 600.000km de mers cu gpl probabil din cauza arderii uscate am mers atat de multi km
spropo nici ulei nu pirde sau mananca
Am un Renault Espace 4 Motor F4R 2000cc 136 cv….318750 Benzină GPL am schimbat injectoare și alternatorul… Super cool 😎🆒!!
Buna ziua!
Am 3 masini: un Renault Clio Symbol din 2007, un Renault Scenic 2 cu 7 locuri cumparat de un an si un Megane 4 luat de 4 ani de nou.
Sfatuit de un proprietar de firma taxi, (masinile acelea au toate gpl cu sute de mii de km) am pus pe Clio GPL. Am constatat ca uleiul este mult mai curat, noxele sunt mereu foarte mici, am deja 3 ani de cand il folosesc cu succes. Este masina cu care umbla sotia mea prin oras, masina pe care o folosesc saptamanal la drumuri lungi, copiii mei facand antrenamente o data pe saptamana intr-un oras la 175 km de noi. Am deja in varianta aceasta peste 40.000 km cu ea. Comportamentul masinutei este impecabil. Am vrut sa instalez si pe Megane, insa e mai scumpa cu ceva instalatia si pur si simplu nu merita. Pe Scenic inca nu am pus pe motiv de structurare a caroseriei, insa cu siguranta voi face si acest pas.
Am gasit multi sceptici legat de GPL, care se iau dupa pareri. Cei care nu folosesc, (si aici e vorba despre orice), nu pot decat sa exprime pareri, deoarece este cel mai ieftin lucru, e gratis si de regula nu o cere nimeni. Lumea este plina de ,,pareristi”, care de regula o duc destul de rau, de ce? Simplu, nu aprofundeaza niciodata nimic, pe toate laturile vietii comportandu-se la fel. Mult succes tuturor, si puteti folosi linistiti GPL-ul daca doriti!
Mircea normal că nu ai auzit de ardere umeda. Aceasta există doar in mintea creata a acelorași conspirationisti care cred că Pământul e plat și Omul nu a ajuns pe Luna și că companiile aeriene vor sa ne ucidă. Cât de prost sa fii sa crezi că companiile aeriene ar dori să își ucidă pasagerii sau viitorii potențial pasageri?
De asta exista microbuze de transport pasageri si pe gpl. Fizica si chimia nu este pentru toti, insa la mecanica , politica si sport se pricep toti .
Am achizitionat o masina pe gpl in primul rand ot consum. Se pare ca este o investitie buna din mai multe puncte de vedere. Se intrevede o batalie acerba intre petrolisti si astia cu electrice. Acum au spus ca pentru a reduce noxele au pus 10% bio carburant. Vrajeala. Sunt doar motive de scumpire artificiala. Bine ca s a ieftinit gpl ul…
Am 300000 de km cu gpl fără nici o problema!!
Tucson motor 2000 gpl .Funcționează fără probleme.Asa că terminați cu poveștile că are sau nu ungere .
Nu e nicio treaba cu ungerea, ungerea motorului e făcută de ulei. Doar ca GPL cică ar arde la temperatura mai mare și ar avea explozia mai puternica. Singurele chestii cu GPL-ul e ca mai arde supape și garnituri de chiulasa
Explozia ,detenta este mai puternică.atunci când am dus arborele unei dacii 1400 la rectificat ,rectificatori a rămas uimit de ce ovalitate avea acesta din cauza detentei pe gpl.in acea vreme butelie de aragaz cu care am mers vreo o 10 ani fara probleme dar schimbând mult mai des uleiul.cu ppa și filtru de lada.cunoscatorii știu ce spun.ce vremuri……!
Tu compari motorul ala extrem de vechi de Dacia, de calitate îndoielnică, cu un motor modern? La motoarele alea le făceai RK la 100 mii km, schimbai segmenți, cuzineți și de toate. La ce motor străin ai văzut asa ceva?
Pe taxi majoritatea benzinarelor au GPL și nici vorba de vreun arbore ovalizat. Cea mai mica ovalizare a arborelui cotit va rezulta, într-un timp scurt, la uzura foarte mare pe cuzinet, bătaie sau chiar ruperea arborelui
Degeaba ne jucam de-a ecologia cu mașini hibride și combustibili alternativi !Nu contest ce zic inginerii francezi (probabil s-au pus de acord la un “apéro” legat de vechile €2,3,4) dar nu ai cum sa garantezi in trafic că mașina va funcționa pe GPL,când ,unde și cât, sau electric și nu va polua (mult)!Stai in spatele unei din astea vechi și o să-ți dai seama singur de realitate…Și apoi mai contează și stilul de condus și viteza.La hibride poate intra rapid și frecvent pe funcționare mixta iar vechile motoare aspirate de 1.6 consuma ceva,mai ales în oras…Sa nu mai zic că mașinile vechi au în genere catalizatorul dus sau chiar scos și oricum ,la rece nici nu are efect (primele 15 min de rulat în trafic ,mai ales în orașe,pe vreme rece și umeda).Cancer garantat !Ce naiba bai oameni buni ?Orice arde consuma oxigen înainte de toate și ce scoate pe țeavă polueaza aerul rămas !Eu credeam că e limpede demult…Măsurile astea cu netaxarea sunt doar electorale,sociale.Sa vedeți voi ce incantati vor fi nepoții voștri peste 30-40 de ani,de aceste tergiversări ale voastre ,de azi.Sunt mai buni banii decât viața !Asta e balanta voastră ?Măcar înaintașii noștri nu bănuiau dezastrul dar din anii 70-80 se știe cu certitudine.Iata ,deja 40 de ani trecuți fara mari progrese.Va imaginați peste alți 40 cum va fi aerul respirat….daca va mai fi respirabil !?
Aham, de parca cu hibridul nu poti merge doar pe benzina, gen iarna…