ACEA ne arata de fapt realitatea industriei auto, respectiv statisticile vanzarilor de masini electrice din Europa in 2021.
Daca uitam anul pandemic 2020, vedem ca Europa este impartita in doua, in Vest unde PIB-ul pe cap de locuitor masina electrica incepe incet sa prinda, insa in Centru si Est vedem ca masina electrica este irelevanta.
“Talibanii” masinilor electrice nu trebuie sa uite ca in Europa Centrala si de Est puterea de cumparare este atat de mica incat chiar si masinile pe benzina si diesel sunt in scadere considerabila fata de anul de referinta 2019.
Masinile electrice nu vor avea succes in Europa de Este nici macar peste 10 sau 15 ani pentru ca sunt scumpe achizitie de noi, sunt scumpe la achizitie second hand, iar in aceste tari lipseste cu desavarsire o retea corerenta de chargere pentru alimentarea lor.
Top 5: țările cu cea mai redusă cotă de mașini electrice vs PIB
Cipru: 0,5% – 23.580 euro
Lituania: 1,1% – 17.460
Estonia: 1,8 % – 20.440
Romania: 1,9% – 12.130
Polonia: 1,9% – 13.600
In primele trei luni ale anului 2021 acestea au fost vanzarile de masini electrice din Romania: Volkswagen – cu 153 de unităţi, urmată de Peugeot, cu 56 de exemplare, BMW (51), Renault (36), Hyundai (30), Mini (28), Mazda (24), Nissan (22), smart (17) şi Opel (14).
In primele 6 luni ale anului 2021 romanii au cumparat peste 200.000 de masini SH pe benzina si diesel, si doar 600 de masini electrice!