ARO, perla industriei auto romanesti a fost tocata bucata cu bucata si dusa la fier vechi pentru ca politicienii romani s-au inteles cu cei rusi sa distruga aceasta industrie.
Ziarul Jurnalul de Arges arata in premiera intr-un interviu cu ultimul director general ARO ca principalii vinovati pentru disparitia uzinei de la Campulung au fost rusii.
Pe 26 septembrie 2003, la sediul Autorității pentru Administrarea Activelor Statului se semna contractul de vânzare-cumpărare de acțiuni ale lui ARO SA, un pachet de 68,70% revenind firmei americane Cross Lander USA Inc.
Se știe, prețul a fost derizoriu, puțin peste 150.000 de dolari, de vreme ce acțiunile erau evaluate la peste 180 de miliarde de lei vechi. Pe 5 ianuarie 2004 s-au semnat, apoi, documentele care au perfectat transferul dreptului de proprietate, iar AVAS menționa ulterior că nu sunt probleme, cumpărătorul are niște obligații de respectat și o va face. Numai că nu a fost așa… Statul român, la presiunea Băncii Mondiale, a încercat să privatizeze ARO încă din anul 1997.
Au apărut și dosare, rapoarte, concluzii, cu implicare DNA, Curte de Conturi, Senat, dar finalul a rămas același: ARO s-a dus, cei implicați în dezastru nu au avut probleme. Perez a părăsit corabia treptat, s-a lăsat purtat de vânt favorabil înapoi în State, iar Cross Lander, devenită, ulterior, Global Vehicles, s-a înscris la masa credală în procedura de faliment. Și s-a ales cu circa trei milioane de euro.
Asta dacă nu este valabilă afirmația unui fost director de la ARO, conform căreia la mijloc ar fi mai mulți bani. „Totul a fost dirijat din Rusia” Mihai Mărțișor Ciobanu, fost director general la ARO, susține că Global Vehicles s-a ales cu 6,971 milioane de dolari după falimentul uzinei. Într-o declarație făcută la ”Muscel TV”, Ciobanu a făcut mai multe afirmații care ridică și mai sus semnele de întrebare asupra privatizării din 2003.
”Practic, Perez nu avea bani ca să cumpere ARO. Era cu firma veche, cu Lacaro Auto Distribution, și practic a creat Cross Lander ca un punct de lucru în Florida. S-a spus că privatizarea s-a făcut cu Cross Lander, dar, de fapt, firma era Lacaro. Apoi a falimentat Cross Lander, a apărut Global Vehicles și s-a ales cu aproape șapte milioane de dolari de pe urma lui ARO”, susține Mihai Ciobanu.
Fostul director spune că nu a fost întâmplător dezastrul de la ARO. Și că uzina din Muscel s-a aflat în atenția celor de la Renault, prime discuții fiind purtate în Franța chiar de fostul director general de la Dacia, Constantin Stroe.
Doar că, la un moment dat, nu s-a mai putut. ”În momentul în care am intrat în NATO, încălcând înțelegerea cu cei care au organizat lovitura de stat din 1989 (n.red.: România a intrat în NATO în 2004, la un an de la privatizarea lui ARO, dar primise invitația de aderare în 2002), reacția lor către rețeaua care ne conduce de la Moscova a fost: lichidați industria românească”, precizează directorul Ciobanu.
Incluzând și uzina ARO! Cum a scăpat Dacia, dincolo de faptul că la acea vreme era deja privatizată cu Renault. ”Dacă vreți Dacia, faceți fabrică de camioane la Togliati (n.red.: sediul auto Lada, Rusia)”, li s-ar fi spus celor de la Renault.
Și are Ciobanu o explicație și pentru faptul că, totuși, privatizarea lui ARO s-a făcut cu o firmă din America. ”Evident că pentru ruși cel mai important era să se lichideze uzina sub drapel american”, susține Ciobanu.
Mihai Mărţişor Ciobanu mentioneaza ca in 2003 cand a fost semnata vanzarea spre firma Cross Lander, Adrian Nastase este Prim Ministrul Romaniei din partea partidului PDSD/PSD.
Și totuși, unde sunt rușii in povestea asta ?
oare cine conducea destinele tarii in 2003….?!?
Cum,nu înțelegeți?Rușii,cu disperare,ne voiau in NATO!!!Ha,ha,ha,ha!!!
La Zaporojie, Herson, Krimea ssi curand se indreapta spre Galati (un orasel situat langa dunarea Romaniei)! Ii vezi? Vin gales spre mama-ta!
Sunt acolo în Rusia și se ocupă cu ale lor, un război pe ici, altul pe colo, etc. De ARO, cred că nici nu știau aia de la Moscova că există. Nenea asta vrea sa de-a acum vina pe Rusia, că tot e război în Ucraina, că să ascundă propria incompetență sau chiar hoția proprie. Că doar știm cu toții că ARO in 2003 rupea piata in două și vindea mașini în tota lumea. Îi înnebuniseră și pe japonezi, și pe americani. Ce sa mai vorbim de germani și englezi, Mercedes și Land Rover erau sa intre în faliment din cauza ARO. Nu?
Bai fraților, ARO a falimentat tocmai pentru că era condusă de niște agarici că nenea asta. Într-o lume în care toți producătorii lansează noi modele Ana de an, ARO era pe piata in 2003 cu fix același produs din 1980. Design de 3 lei, trebuia să cobori din mașină să cuplezi sateliții pentru a trece pe 4×4 sau invers. Consuma două găleți la 100km, făcea un zgomot infernal la interior și trepida din toate încheieturile. Ah, scuzați! Lansaseră modelul Spartana. Adică un ARO 10 cu motor Toyota, extraordinar de scump și tot cu jante de 14 inch. 14 inch pentru o mașină de teren, e râsul curcilor. Nici turbina nu au pus pe motoarele diesel ale lor. Apropo, motoarele de Câmpu Lung erau celebre pentru lipsa fiabilității, dacă va mai amintiți. Cine nimerea un ARO cu motor de Brașov, zicea că i-a pus Dumnezeu mana in cap. Deci nici măcar nu s-au străduit să remedieze niște probleme foarte vechi. Și multe altele care țin tot de incompetenta unora că nenea asta. Iar privatizarea s-ar făcut către cine a dat șpagă mai mare, cum se făcea de fiecare dată la vremea aia și încă se face și azi. Ăsta e cu falimentul ARO. Nea caisă asta, să se uite în oglindă întâi că să vadă de ce nu a mers ARO. Că, din câte știu eu, era îngropat în datorii în 2003.
Da, da, toti sunt de vina ca noi suntem prosti! Si rusii si americani si turcii si toti.
Daca astia erau mai prosti ca noi, ce bine o duceam acum! Sarbatoream 50 de ani de productie Aro 240, daca nu era asta cu Tesla.
A, si inca ceva, directorii generali nu sunt responsabili de falimentul uzinei! Responsabil e Gicu de la saiba.
Îmi pare foarte rău că au distrus fabrica ARO,am condus 243 iar în 1973 am făcut rodajul în tara cu un aro tip ims în timpul stagiului militar.Am fost îndrăgostit de aceste masini
Vinovați suntem toți românii, așa cum la fel de vinovați suntem și în zilele de astăzi .
Am acceptat să ne zdrobim piepturile și să strigăm din toți bojogii că vrem UE, NATO și să ne mișcăm “liberi” . La ce ne mai trebuia muncă ? Doar erau atîția cîini cu colaci în coadă, în afară !
De ce ar fi toți românii vinovați? Oare nu defila Ion Iliescu cu John Ford la privatizarea ARO? Oare nu Adrian Năstase a organizat referendum în 2003 în urma căruia a fost modificată Constituția, să se permită vânzarea terenurilor din Romania către străini? Fiecare privatizare are la origine o decizie politică a conducătorilor. A fost întrebat poporul român dacă este de acord cu vânzarea Petrom?
Nu rusi au distrus România ci noi prin imensa prostie și lăcomie.
Ati uitat cind defilau si scandau “NOI MUNCIM NU GANDIM”
Când spuneți noi poate vă referiți la dvs și prietenii dvs!
ARO perla industriei românești!? Wow…
Sa fim serioși, mașinile ARO aveau caroseria foarte slabă la protecția anticoroziune, motoarele poluante si vibrante, fara dotări in raport cu concurenta.
E adevărat, erau foarte capabile in teren accidentat, aveau calități certe…
Dar erau total depășite totuși…
Vladimir Putin e vinovat pentru falimentul ARO – tot e la moda sa fie scos vinovat pentru toate în ultima vreme…
Vezi ca in 1997 cand ARO trebuia privarizat pe bune nu conducea el rusia!
Unde sunt rușii??? Tot acolo unde sunt acum in spatele Austriei și nu ne lasă în Schengen. În spatele OMV și ne iau gazul și petrolul din pământul nostru. Unde sunt politicienii noștri?? La coadă la luat șpagă și apoi se fac că nu știu nimic. Asta este România bine vândută!!!!
ne aduceti abuteala asta veche de ce iohanel nu pune bratu sa ridice din nou industria auto in Romania de ce guvernul de cacat nu face nimic
E adevărat, in 97 Rusia era condusă de Boris Elțin, dar de facto era condusă de serviciile secrete. Când am spus că Putin e vinovat mă refeream la faptul că din cauza războiului, președintele Rusiei e scos vinovat pentru tot ce se întâmplă.
La noi e vorba doar de trădare si nepăsare…
O ineptie…
ARO a murit datorita calitatii execrabile a acestor mașini, am avut si stiu ce spun.
A murit datorita unui sistem corupt profund, in care dădeai spaga sa cumperi ARO, in conditiile in care nu vindeau 10 masini pe luna dupa 1995.
A murit pt angajatii furau la greu, iar daca aveai nevoie de o piesa ceva, gaseai numai la “baietii” de peste drum de magazinul fabricii.
De aia au murit, de hoti si de incompetenti.
Apoi s-au opus privatizarii, fiindca nu ar mai fi putut fura.
Asta e istoria adevarata, nu ce ineptii scrieti voi…