BMW Turbo a fost construit ca o platforma de prezentare a soluţiilor viitorului şi a anticipat multe sisteme ce aveau să fie preluate ulterior în producţia de serie.
BMW Turbo aducea în prim-plan, aşa cum anunţa şi scrisoarea către presă, tehnologia şi în special tehnologia pentru siguranţă. Într-o perioadă în care siguranţa se măsura prin caroserii rigide şi masive şi centura de siguranţă nu era încă acceptată pe deplin, concept carul BMW venea cu o abordare nouă, curajoasă, explorând multe idei de siguranţă activă şi pasivă.
În locul barelor de siguranţă greoaie, BMW a ascuns în formele dinamice ale Turbo zone deformabile, susţinute de amortizoare hidraulice, un concept de avangardă la acea vreme.
Era echipat cu ABS cu şase ani înainte ca sistemul să îşi facă debutul pe primele modele de serie, în 1978, cu BMW Seria 7 (BMW E23) fiind unul din modelele pe care sistemul îşi făcea debutul.
Modelul dispunea şi de un senzor şi afişaj al acceleraţiilor laterale. Conceptul poate fi considerat baza sistemelor de control al tracţiunii care aveau să debuteze pe BMW Seria 7 (BMW E32) în 1986.
MOTOR 2.0 TURBO
Concept carul dispunea de o putere maximă între 200 şi 280 CP, în funcţie de încărcarea turbinei, pentru aceasta BMW folosind experienţa de producător de motoare de aviaţe din trecut.
Cuplul maxim era de 238 Nm, viteza maximă era estimată la 250 km/h, în timp ce acceleraţia 0-100 km/h se realiza în sub 7 secunde.