Anii 80 a constituit the golden age pentru Mercedes pentru ca atunci ieseau pe sosele masini noi precum W123, W124 sau maretul W126. Gradul de perfectiune nu a mai fost atins niciodata de un Mercedes modern Anii 90 au descoperit o clasa S mai zvelta decat giganticul W140 si un ciudat si neinteles ML 320. Chiar si asa Mercedes a continuat sa produca masini de top atat din punct de vedere al fiabilitatii cat si al pretului de achizitie.
Insa daca ne reintoarcem la dilema de mai sus putem clar sa punem degetul pe o masina care a marca Mercedes in acesti 20 de ani. Ea se numeste SL si a purtat seria de sasiu R129. Construit pe baza unui W124 acest SL a devenit in scurt timp cea mai apreciata masina cu steaua in trei colturi pe capota. SL a fost prima masina din lume echipata standard cu un sistem de protectie in caz de rasturnare. Cel mai important motor a fost cel care a echipat versiunea SL600 care avea 12 cilindri im V o distributie dublu lant si o putere maxima de 408 CP.
Transmisia automata cu 4 rapoarte permite teoretic atingerea unei viteze maxime de 300 km/h daca nu ar fi existat limitatorul de viteza la 250 de km/h.
Cea mai sportiva versiune a fost cea modificata de AMG care se numea SL73 AMG. Aceasta avea aceelasi V12 insa cu o cilindree crescuta pana la un nivel de 7.300 cmc. Puterea maxima dezvoltata de acest monstru nu este relativa daca tinem cont ca acest motor se monteaza in prezent pe masinile Pagani Zonda. SL-ul cu cel mai bun raport pret calitate a fost si continua sa fie modelul SL500 deoarece oferea putin din performantele lui SL600 dar si din economicitatea unui SL320.