Stim ca poate multi nu cunoasteti, insa Hyundai a decis sa aduca in Europa prima sa masina electrica care va avea un succes real.
Si cand spunem asta ne uitam la Inster vs Renault 5 sau Citroen eC3, modele europene care din pacate nu sunt al fel de performante si practice precum acest Inster.
De fapt, toti cei care au testat masina in Coreea au spus ca are cel mai spatios habitaclu, o propulsie superioara europenilor si o plansa de bord traditionala cu butoane care nu are nici o legatura cu generatie tabletelor cu reale probleme de ergonomie si fiabilitate.
TEHNICA
În ceea ce privește autonomie, cu bateria de 49 kWh și jantele de 17 inchi consumul mixt anunțat de Hyundai este de 15,1 kWh/100 km pentru o autonomie mixtă de 370 km.
După două zile de teste îmbinând conducerea în oraș, pe rețele secundare și pe autostrăzi, avem un consum real chiar mai mic decat cel anuntat de 14,8 kWh/100 km.
În zonele urbane, micul Hyundai este chiar mulțumit cu un debit de aproximativ 12 kWh/100 km fără niciun efort deosebit. Pe partea de încărcare, Inster oferă un încărcător la bord de 11 kW pentru terminalele publice de curent alternativ.
Pentru încărcare rapidă cu curent continuu, bateria de 49 kWh poate gestiona o putere de încărcare de vârf de 85 kW, în timp ce bateria de 42 kWh poate gestiona 73 kW.
Hyundai Inster technical sheet
42 kWh | 49 kWh | |
Dimensions and weight | ||
Length (m) | 3.82 | |
Width without mirrors (m) | 1.61 | |
Height (m) | 1.57 | |
Wheelbase (m) | 2.58 | |
Trunk volume (l) | 238 to 351 | |
Empty weight (kg) | 1,380 | 1,410 |
Power and performance | ||
Engine | permanent magnet synchronous | |
Power (hp) | 97 | 115 |
Torque (Nm) | 147 | 147 |
Transmission | to the front wheels | |
Gearbox | No | |
0 to 100 km/h (s) | 11.7 | 10.6 |
Maximum speed (km/h) | 140 | 150 |
Battery, consumption and autonomy | ||
Battery Type | NMC (nickel-manganese-cobalt) | |
Battery usable capacity (kWh) | 42 | 49 |
AC – DC charger power (kW) | 11 – 73 | 11 – 85 |
Cons. mixed WLTP (kWh/100 km) | 14.3 | 14.9 to 15.1 |
WLTP mixed autonomy (km) | 327 | 370 |
Charging time | ||
11 kW AC terminal from 10 to 100% | 4 h | 4:35 a.m. |
DC terminal > 120 kW from 10 to 80% | 30 min | 30 min |