Conform declaratiilor conducerii uzinei Dacia constructorul national trebuie sa benefecieze de autostrada Pitesti-Sibiu pe tronsonul Dealul Negru Valea Oltului pentru a pastra uzina de la Colibasi profitabila.
Nemultumirile celor de la Dacia au luat nastere atunci cand Guvernul a decis ca este prioritara autostrada Pitesti-Craiova in detrimentul tronsonului Sibiu pentru ca acolo se afla constructorul Ford.
În urma mai multor luni de declaraţii contradictorii, care anunţau eliminarea acesteia din planurile de construcţie de drumuri din viitorul apropriat în favoarea autostrăzii care străbate Valea Prahovei, spre exemplu, ministrul Dan Şova şi-a schimbat declaraţiile şi a anunţat că autostrada care leagă Piteşti de Sibiu se va construi şi că este prioritară.
Declaraţia ministrului Şova se reflectă şi într-un document de la Guvern, care arată intenţia de a obţine finanţare pentru acest segment de drum şi de a construi şi da în folosinţă respectivul traseu.
Primul pas din planul guvernamental este finalizarea şi darea în exploatare a autostrăzilor aflate pe axa Nădlac – Arad – Timişoara – Lugoj – Sebeş – Sibiu – Piteşti – Bucureşti (centura Bucureşti) – Constanţa.
Toate lucrările de acest gen care au fost contractate sau se află în curs de execuţie trebuie finalizate până la sfârşitul anului viitor, arată documentul respectiv. Ulterior, vor fi demarate lucrările pentru construcţia sectorului de autostradă Sibiu – Piteşti, ca apoi să fie demarate lucrările şi finalizate parţial pentru segmentele Timişoara – Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Calafat – Craiova – Bucureşti.