Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Guvernul PSD-PNL-UDMR sisteaza fortat lucrarile pe 140 de km de autostrada din Romania! Incompetenta CNAIR continua

In urma cu cateva zile cei de la ProInfrastructura au anuntat pe surse ca cel mai mare constructor roman de autostrazi, UMB Spedition se afla in incapacitatea de a continua lucrarile pentru ca preturile la materiale au crescut cu 30% fata de pretul contractat in urma cu doi sau trei ani in urma.

DEx12 - Tronson 3 / Slatina Est-Colonești - 31,75kmDEx12 - Tronson 4 / Colonești-Pitești - 31,82 kmDEx6 - Galați-Brăila - 10,77kmA0 - Lot 2 / Centura București Nord - 19kmA0 - Lot 4 / Centura București Nord - 4,47kmA3 - Nădășelu-Zimbor - 30,06kmA3 - Zimbor-Poarta Sălajului - 12,24km

Guvernul PSD-PNL-UDMR de mai bine de 12 luni nu a reusit sa dea o Ordonanta de Guvern care sa ofere diferenta de pret fata de cel din contract, diferenta care nu intra in buzunarele UMB ci in piata libera unde cimentul, pietrisul, motorina au preturi chiar si cu 50% mai mari fata de anul 20219.

Săptămâna trecută, Compania UMB Spedition amenința cu rezilierea contractelor pentru Autostrada Transilvania. Motivul îl reprezenta valul de scumpiri din utima perioadă, cumulat cu faptul că formula de ajustare a prețurilor propusă de autorități nu acoperă creșterile costurilor.

DEx12 - Tronson 3 / Slatina Est-Colonești - 31,75kmDEx12 - Tronson 4 / Colonești-Pitești - 31,82 kmDEx6 - Galați-Brăila - 10,77kmA0 - Lot 2 / Centura București Nord - 19kmA0 - Lot 4 / Centura București Nord - 4,47kmA3 - Nădășelu-Zimbor - 30,06kmA3 - Zimbor-Poarta Sălajului - 12,24km

Potrivit informațiilor prezentate, UMB a solicitat rezilierea contractului cu statul pentru tronsoanele Zimbor – Poarta Sălajului și Nădășelu – Zimbor.

„Motivul? Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere le promite constructorilor, nu doar celor de la UMB, de peste jumătate de an că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a prețului contractelor, așa cum v-am explicat vinerea trecută. Dar una este să promiți, alta este să faci. Așa că, până la noi ordine, cei de la UMB joacă tare și intră într-un soi de «grevă», asumându-și niște riscuri contractuale semnificative: penalități de întârziere sau, în caz extrem, pierderea garanției de bună execuție.

umb spedition vs grindeanu, umbrarescu autostrada a0 lot nord, probleme costuri cnair, incompetenti canir 2022, psd cnair, autolatest

Situația este FOARTE gravă. Ar fi un dezastru dacă lucrurile ar degenera și s-ar ajunge la încetarea de comun acord sau rezilierea unui singur contract, darămite a tuturor, adică a 36% din totalul kilometrilor de autostradă și drum expres aflați în execuție!”, au mai transmis reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

„Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depășesc 140 de kilometri, adică mai bine de O TREIME (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuție semnate!

DEx12 - Tronson 3 / Slatina Est-Colonești - 31,75kmDEx12 - Tronson 4 / Colonești-Pitești - 31,82 kmDEx6 - Galați-Brăila - 10,77kmA0 - Lot 2 / Centura București Nord - 19kmA0 - Lot 4 / Centura București Nord - 4,47kmA3 - Nădășelu-Zimbor - 30,06kmA3 - Zimbor-Poarta Sălajului - 12,24km

RASPUNSUL CNAIR PARE ESTE SCOS DIN ARHIVELE COMUNISMULUI!

“UMB este un partener pe care CNAIR îl consideră serios. Compania a luat permament măsuri pentru a sprijini toți constructorii care au contracte în derulare.

Este adevărat că prețurile la materialele de construcții au crescut constant în ultimele luni, dar CNAIR aplică doar măsuri care sunt în concordanță cu legea, cu prevederile contractuale și cu normativele europene.

DEx12 - Tronson 3 / Slatina Est-Colonești - 31,75kmDEx12 - Tronson 4 / Colonești-Pitești - 31,82 kmDEx6 - Galați-Brăila - 10,77kmA0 - Lot 2 / Centura București Nord - 19kmA0 - Lot 4 / Centura București Nord - 4,47kmA3 - Nădășelu-Zimbor - 30,06kmA3 - Zimbor-Poarta Sălajului - 12,24km

Este important să precizăm că o astfel de abordare pentru sprijinirea constructorilor care au în derulare contracte, reprezintă o premieră în rândul statelor Uniunii Europene.”

Cei care se ocupa de imaginea CNAIR demonstreaza din nou ca un raspuns de acest fel de tip sovietic nu poate duce decat la o scadere si mai mare a increderii fata de aceasta institutie.

DEx12 - Tronson 3 / Slatina Est-Colonești - 31,75kmDEx12 - Tronson 4 / Colonești-Pitești - 31,82 kmDEx6 - Galați-Brăila - 10,77kmA0 - Lot 2 / Centura București Nord - 19kmA0 - Lot 4 / Centura București Nord - 4,47kmA3 - Nădășelu-Zimbor - 30,06kmA3 - Zimbor-Poarta Sălajului - 12,24km

DEx12 - Tronson 3 / Slatina Est-Colonești - 31,75kmDEx12 - Tronson 4 / Colonești-Pitești - 31,82 kmDEx6 - Galați-Brăila - 10,77kmA0 - Lot 2 / Centura București Nord - 19kmA0 - Lot 4 / Centura București Nord - 4,47kmA3 - Nădășelu-Zimbor - 30,06kmA3 - Zimbor-Poarta Sălajului - 12,24km

DEx12 - Tronson 3 / Slatina Est-Colonești - 31,75kmDEx12 - Tronson 4 / Colonești-Pitești - 31,82 kmDEx6 - Galați-Brăila - 10,77kmA0 - Lot 2 / Centura București Nord - 19kmA0 - Lot 4 / Centura București Nord - 4,47kmA3 - Nădășelu-Zimbor - 30,06kmA3 - Zimbor-Poarta Sălajului - 12,24km

s s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente