Germania urmeaza sa faca un pas extrem de important pentru ca in aceste zile se lucreaza la un proiect prin care ajutorul dat celor care vor sa-si cumpere o masina electrica, PHEV sau hybrid urmeaza sa fie anulat.
Cei 9.000 euro dati de statul german urmeaza sa fie investiti in reconversia profesionala pentru muncitorii din industria auto care urmeaza sa fie concediati cand uzinele vor produce doar masini electrice.
Christian Lindner (FDP) spune ca nu este de acord cu renuntarea in 2035 a masinilor Euro 7 diesel si pe bezina, iar programul lor rabla a fost prea mult timp un ajutor dat celor care chiar au puterea financiara sa-si cumpere o masina electrica.
Christian Lindner (FDP) spune ca Germania nu-si mai permite sa acorde acest ajutor celor care vor o masina electrica, acesta mentioneaza ca statul german ofera suma de 20.000 euro pe intreaga viata a masinii electrice chiar si celor care au bani sa-si permita aceste masini!
In Romania Rabla Plus a dus la o cresterea a pretului de baza pentru ca dealerii stiu ca statul urmeaza sa plateasca aproape 11.000 euro din pretul de vanzare, adica vanzarea fiecarei masini este mult mai profitabila pentru dealeri.
Autolatest recomanda clientilor sa ceara un discount la pretul de vanzare al masinii FARA RABLA pentru ca acela este pretul real de vanzare! Reducerea RABLA este oferita clientului direct de catre stat nu de catre DEALER in ciuda ofertelor cu rabla inclusa.
Olanda este prima tara care a renuntat la plata unei sume de bani pentru cei care vor sa treaca la o masina electrica, suma care devine incriminatorie pentru cei care vor sa-si cumpere o masina PHEV sau Hybrid care inca functioneza cu un motor termic, insa care afiseaza doar 40 g/km CO2.
Si ca sa intelegem cum functionea acest incentive oferit celor care vor o masina electrica trebuie sa ne uitam la tarile din UE care NU OFERA ACEASTA RABLA!
“We simply can no longer afford misdirected subsidies,” he told WELT AM SONNTAG. “If I have my way, the purchase premiums for electric vehicles and plug-in hybrids , for example, will be abolished. So far, the cars have been subsidized with up to 20,000 euros over their lifetime, even for top earners. This is too much. We can save billions that we can use more sensibly.”