In aceste zile in Franta au loc ample proteste ale muncitorilor care lucreaza in putinele fabrici Renault si Stellantis de pe teritorul francez.
Acestia sunt nemultumiti de faptul ca producatorii de masini din Franta au ales sa-si mute in ultimii 20 de ani uzinele in afara tarii pentru a nu scoate din buzunar sume foarte mari cu plata salariilor.
Exemplul de baza este salariul mediul din Franta in domeniul auto care a ajuns acum in 2023 la suma de 38.10 euro pe ORA, adica pentru 160 de ore lunar angajatorul trebuie sa scoata din buzunar suma de 6.096 euro.
In Germania salariu mediu din industrie este de 36.70 euro, adica lunar un mucitor de la VW, Opel sau BMW primesc in medie un salariu de 5.872 euro.
In tari precum Romania sau Maroc unde Dacia si Renault produce masini vandute apoi in Franta, salariul mminim nu depaseste suma de 3.050 LEI, respectiv echivalent a 618 euro!
Si aici nici macar nu luam in discutie masinile marcilor Renault, Dacia si Stellantis care sunt produse in China cu un salariu minim pe ora imposibil de platit chiar si in India sau Africa!
Presa germana arata ca in Franta se produceau in 2005 aproape 4 milioane de masini anual, iar acum in 2023 sunt sanse ca productia Made in France sa scada sub 1 milion de unitati.
Acestia arata ca Renault produce doar 15.1% din modele in Franta, iar Stellantis ( Peugeot-Citroen-DS) doar 14.8%, in timp ce BMW producea in Germania in 2022 32.5% din intreaga sa productie anuala.
In uzina Renault din Marco unde se produce Sandero salariul mediu conform angajatilor este de 15.500 Dirham, suma echivalent a 1.394 euro!
“The main reason: labor costs in France, at EUR 38.10 per hour worked, are higher than those in Germany at EUR 36.70.”
O minciuna cat secolul ! Va anunt ça se fac masini aici in Franta ! Iar cele electrice se vor face numai aici !
Cat de prost sa fii sa crezi ca in Maroc salariul mediu in uzina Dacia este 1394 euro? Pe an?
Apoi…voi comparati salariul minim din Romania cu cel mediu (presupus doar) din alata uzina Dacia…RoTV e un fel de CNN pe langa voi… autolatest=o noua latrina auto
Sunt în cunoștință de cauză.
Lucrez pt o companie care lucrează sipt Dacia in Maroc și să știi că așa sunt salariile în zona aceea.
Știu, greu de crezut.
Nici eu nu am crezut prima dată dar așa este.
Și toate companiile din zona unde eate fabrica Dacia plătesc așa.
Nu știu restul țării.
Producătorii renuntă la producția din Franța că să facă față concurenței.Diferentele dintre cheltuielile din Franța și alte state sunt foarte mari iar în cheltuieli nu intră numai salariile,mai sunt impozitele pe clădiri terenuri ,curent,întreținere
..etc., toate afacerile din țarile cu nivel de trai ridicat au cam aceleași probleme .
Rușine! Cum adică? Și de ce nu faceți greva? Sa plece de tot în Maroc ! Cum sa plătești un african cu salariu de 3 ori mai mare ca în Europa? Rușine!
Vrei să zici un african în Africa, de 3 ori cât în România. Că același african e plătit de 10 ori cât în România, dacă lucrează în Franța.
Horia….nu mai horii prosteli.Daca pleaca si astia ,noi ramanem cu praful de pe toba si trebuie sa plece si specilistii din domeniu .Iar la PIB ,contribui tu?
bagati la chinezi! umflati i de bani sa va rada in nas pe urma! ca ati carat toata tehnologia la ei. bravo!