Noul propulsor are 3 cilindri in linie si reprezinta una dintre cele mai importante investitii ale celor de la Ford Europe la capitolul motorizari. Motorul îşi va face debutul pe versiunea europeană a modelului Ford Focus în prima parte a anului 2012, conferind modelului Focus atribuţii de lider de clasă în ceea ce priveşte emisiile de CO2 şi reducerea consumului de combustibil. Ulterior, va echipa modelul Ford C-MAX şi noul model B-MAX în Europa, dar şi alte vehicule Ford din întreaga lume. Acest propulsor EcoBoost de 1,0 l este cel mai mic motor Ford pe benzină.
Motorul cu turbocompresor şi injecţie directă conferă modelului Ford Focus combinaţii de 125 CP la 114g/km CO2 şi 100 CP la 109g/km CO2. EcoBosst de un litru este proiectat în Europa si va fi fabricat, de asemenea, la Craiova, România, începând cu prima parte a anului 2012, ridicând capacitatea totală de producţie în Europa la un nivel potenţial de 700.000 unităţi pe an în următorii ani, cu o producţie anuală globală anticipată de până la 1,3 milioane motoare
Totul despre noul motor EcoBoost Ford Acest nou motor EcoBoost furnizează o performanţă demnă de a rivaliza cu un motor tradiţional de 1,6 l, dar şi o reducere semnificativă a consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2.