Fiat Tipo a ramas una dintre compactele care au avut in succes notabil si pe piata din Romania pana in anul 2019 cand importatorul Autoitalia a decis sa-i dubleze pretul fara motiv.
Acum, la sfarsit de ani 2023 modelul Fiat Tipo a devenit un esec comecial pe toate pietele pentru ca este prea scump si nu mai poate sa reprezinte un concurent pentru Dacia Logan sau Sandero.
Insa, chiar acum la sfarsit de viata Tipo a primit noua motorizarea cu 4 cilindri 1.5 GSE T4 MHEV cuplata la cutia Getrag electrificata 7 eDCT.
In modul ECO masina poate merge chiar si electric pentru ca motorul de 20 CP/55 Nm integrat in cutie poate misca masina de la semafor fara probleme.
CUM FUNCTIONEAZA NOUL MOTOR?
Sub capota se ascunde un motor cu 4 cilindri de 1.5 litri alimentat de un alternator MHEV pe 48v care functioneaza economic.
In plus fata de acest motor termic, masina are o transmisie electrificata Getrag 7-TCT care dispune la randul sau de inca un motor electric de 20 CP si 55 Nm, putere cumulata cu cel de la MHEV de 10 CP/20 Nm si cel termic de 130 CP.
In total, cele doua motoare ofera o putere cumulata de 160 CP si 305 Nm daca luam in calcul alternatorul marit si motorul electric din cutie.
Singura probelma a lui Tipo MHEV 130 este greutatea sa la gol de peste 1.3 tomne, greutat de SUV cu o caroserie mai spatioasa, insa si pretul exagerat pentru o masina construita in Turcia si care se vindea in 2019 cu 9.800 euro TVA inclus!
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI