Noul motor se numeste Multijet II si are o cilindree de trei litri care are o configuratie V6. Pentru inceput motorul urmeaza sa echipeze modelul Lancia Thema care este realizat pe baza unei platfome tehnice Mercedes Clasa E de catre americanii de la Chrysler. Propulsorul FPT este construit in Italia si ofera doua variante de putere. Cea mica dezvolta o putere maxima de 190 CP si este destinata atat modelului Lancia Thema cat si marelui Jeep Grand Cherokee 2011.
Aceasta motorizare ofera un moment motor de 440 Nm incepand cu o turatie de 1.600 rpm. Emisiile de CO2 sunt creditate la un nivel de 185 g/km. Acest lucru inseama ca in medie consumul de motorina pe modelul Thema este de 7.1 litri pentru 100 de km. Cine doreste mai multa putere poate sa achizitioneze versiunea mai puternica a noului diesel Multijet II care ofera o putere maxima de 239 CP si un moment motor de 550 Nm. Cu o cilindree de trei litri motorul are un alezaj de 92 mm si o cursa de 83 mm. Greutatea maxima a unitatii este de 230 kg. Rata de compresie este de 16.5:1 iar injectia este de tipul secventiala common rail de ultima generatie.
De asemenea pentru a scadea costurile de utilizare noul motor diesel Multijet II are o distributie pe lant garantata cel putin 200.000 de km. Sistemul de supraalimentare este semnat de americanii de la Garrett care ofera turbina cu geometrie variabila VGT 2056.