Iata insa ca am ajuns in aceasta situatie si, chiar daca folosesc in continuare motoare V8 sau V12 pe benzina pentru masinile pe care le produc, cei de la Ferrari au inceput sa se gindeasca si la protectia mediului inconjurator.
Nu stim in ce masura si-au propus ei acest lucru sau pur si simplu au fost nevoiti sa o faca din cauza legislatiilor din unele tari in care isi vind masinile, cert este ca acest lucru s-a intimplat.
Inginerii Ferrari au pus la punct tehnologia High Emotion Low Emissions (HELE), care in unele tari este deja disponibila pe modelul California si care a fost prezentata la Salonul Auto de la Geneva si pe supercar-ul 458 Italia.
HELE a fost proiectata pentru a reduce emisiile de noxe, fara a afecta performantele masinii si placerea de a o conduce.
In cazul lui 458 Italia, HELE reduce emisiile cu aproximativ 15% fata de modelul standard, valoarea acestora fiind de 253 g/km.
Trebuie sa recunoastem ca nu este rau deloc pentru o masina cu un motor de 563 CP, care accelereaza pina la 100 km/h in 3,4 secunde.
Ca sa ne lamurim mai bine, HELE este un grup de tehnologii. Unul dintre sisteme este start-stop, care este foarte cunoscut asa ca nu o sa mai intram in detalii.
In afara acestuia, cei de la Ferrari au mai folosit un ventilator inteligent pentru racirea radiatorului si un control electronic al pompei de combustibil.
In acelasi timp, au umblat si la asistenta electronica a directiei si la sistemul de aer conditionat.
Toate acestea au fost optimizate astfel incit sa reduca consumul de carburant si, implicit, emisiile de noxe.
Italienii nu au comunicat deocamdata in ce tari va fi disponibila tehnologia HELE si daca ea va fi in standard sau optionala.