Opel este de cativa ani la PSA, respectiv la marele grup auto Stellantis, iar noua generatie de modele Astra este cu adevarat surprizatoare.
Acum punem fata in fata ultima Astra fabricat sub egida americanilor de la General Motors, si noua Astra L care este o masina cu tehnologie frantuzeasca.
In primul rand despre Astra K trebuie spus ca este una dintre cele mai criticate Astre la capitolul fiabilitate pentru ca Opel a fost fortat incepand cu generatia Astra G sa reduca costurile de fabricatie.
Au urmat ani buni in care masinile Astra au demonstrat o fiabilitate din ce in ce mai slaba, ultimul produs Opel fabricat de americani fiind Astra K care nu are note bune la nici un capitol.
Trecand in prezent, putem spune ca noua Astra L este de fapt o masina 100% noua construita cu know-how Peugeot si Citroen, masina compacta extrem de interesanta.
Noua generatie Astra L are din start o gama de motorizare foarte bune care include chiar si o versiune electrica de 50 kwh.
Si in final, putem spune ca Astra L ramane una dintre ultimele masini compacte din Europa care inca se vinde cu un motor diesel, respectiv motorizarea 1.5 BlueHDI de 130 CP si cutia automata AT8 semnata de japonezii de la Aisin.
Vedeta programului este Astra L PHEV care are sub capota un motor 1.6 PureTech de 180 CP coroborat cu un motor electric de 103 CP integrat in cutia eEAT8. In total sunt 225 CP, iar autonomie in modul EV este de 50 km.
Singurul regret fata de vechiul Astra K este lipsa motorizarii pe benzina B16SHT SIDI de 200 CP si 300 CP care este de factura General Motors.
Si francezii au moduri mai putin ergonomice de plasare a comenzilor, a se vedea butonul de incalzire a volanului care, pe Astra L e sub ecranul tactil, cand la Insignia, care are 90% acelasi volan, e pe bratul din stanga al acestuia, in centru, buton care pe Astra L e inactiv. Oare care ar fi explicatia? Sper sa nu preia modelul frantuzesc cu sateliti pe coloana de directie /in spatele volanului…