Un studiu realizat de catre De Nationale Autoshow si Koops in Olanda arata ca a doua cea mai mare piata de masini EV din Europa dupa Norvegia are o problema pe care electrificatii nu o vor recunoaste niciodata.
Este vorba de valoare de revanzare a unei masini electrice in comparatie cu cea a unei masini diesel premium, comparatia clasica fiind intre un BMW 320d si un Renault ZOE II cu an de fabricatie 2020.
Electrica francezilor are un pret mediu de vanzare in Olanda de 14.000 euro ( pretul de nou era de 35.000 euro), in timp ce masina diesel si-a pastrat 70% din valoarea initiala din anul 2020, adica de acum doi ani si jumatate.
Acesta este principalul motiv pentru care Olanda este impanzita cu masini electrice cu garantie si putini km la bord care NU SE VAND.
Aceelasi studiu arata ca olandezii exporta in masa aceste masini electrice, iar peste 50% dintre fostii propritari au revenit la masinile diesel sau pe benzina pentru ca sunt mai ieftine si mult mai practice.
Acum, cu doar 20.000 euro poti sa-ti cumperi o masina electrica SH cu maxim 30.000 de km din Olanda fara nici cea mai mica problema, exemple de asemenea modele fiind BMW i3, Renault ZOE II, VW eGolf, Nissan Leaf II, Opel Mokka EV, Opel eCorsa, Peugeot e2008 sau Hyundai Kona EV, modele care in 2020 aveau preturi reale vanzare de aproape 40.000 euro!
Singura marca de masini electrice care a reusit sa-si pastreze valoarea de revanzare este Tesla Motors, acestia comercializand in Olanda un Model 3 din 2020 cu un pret mediu de 32.000 euro fata de cei 50.000 euro ceruti initial la momentul achizitiei.
