Ford Europa este marca auto care incet are o prezenta din ce in ce mai rara pe piata din Europa pentru simplul fapt ca vanzarile sale sunt intr-o scadere in mare parte inexplicabila.
Fanii marcii spun ca Ford Europe a scazut calitatea masinilor si a redus drastic gama de motorizari, motive principale pentru care acestia se indreapta spre alte marci.
Insa, cu singuranta modelul de fata Ford Scorpio 2.9 EFI Ghia ramane un icon pentru Ford Europe pentru simplul fapt ca a fost cel mai mare si luxos model Ford construit in Germania.
Si gama Scorpio a fost atat de bine realizata in anii 80 incat acesta a concurat direct chiar si cu modele premium precum BMW Seria 5 sau Mercedes W124.
Cel mai economic motor a fost unul de 2.5 litri de Peugeot, iar cel mai puternic motor era acest V6 de 2.9 litri conceput de Ford impreuna cu cei de la Cosworth. Acesta a fost oferit intr-un numar foarte mic si cu o transmisie 4×4 permanenta.
Cutia de viteze recomandata a fost cea cu 4 trepte produsa de Ford in SUA chiar si pentru modele dedicate off-road precum Explorere sau Ranger.
CARE ESTE CEA MAI ECHILIBRATA VERSIUNE?
Aici trebuie sa ne referim evident de gama Scorpio cu cel de-a treila facelift din 1996 cand aceasta a primit motorul de 2.3 litri si 147 CP, motor gasit pana in anul 2015 pe gama Mondeo.
Cuplat la cutia automata clasica cu 4 trepte un Scorpio 2.3 dovedea ca este mai rafinat decat un Opel Omega B insa si mult mai comfortabil decat un Mercedes Clasa E din 1996.
Marile sale probleme au fost cele cu rugina, insa si cu lipsa pieselor de schimb pentru ca acest model a fost vandut intr-un numar mic in ultimii 3 ani de existenta.
Si daca tot vrei un model de familie trebuie sa nu ocolesti versiunea Estate care era atat de spatioasa incat doar versiunule Taurus din SUA mai aveau un volum al portbagajului la fel de mare.
In ultimul an de fabricatie ( 1998) gama Scorpio V6 dezvolta o putere maxima de 207 CP si 281 Nm, detalii care permiteau modelului sa atinga o viteza maxima de 230 km/h cu o cutie automata cu doar 4 trepte.
Cel mai performant diesel a fost cel de la VM Motori de 2.5 litri turbo care avea in 1998 o putere maxima de 125 CP si 300 de Nm.
In final putem spune despre Scorpio ca a fost unul dintre cele mai longevive model Ford produsa pe aceeasi platforma tehnica in Europa, iar exempare cu 800.000 de km inca se mai pot vedea pe sosea.
Fiabilitatea motoarelor si a transmisiilor au fost doua dintre cele mai importante criterii pentru care Ford Scorpio a fost vandut si in SUA sub brand-ul Merkur si Lincoln!