Una dintre cele mai sensibile subiecte ale industriei auto despre care producatorii nu vor sa vorbeasca este concedierea masiva a actualei forte de munca.
Electrificarea fortata a Europei duce la inchiderea multor uzine auto clasice pentru retrehnologizare, iar in momentul tranzitiei spre masinile electrice muncitorii vor avea de pierdut.
Conform surselor Reanult trebuie sa concedieze aproape 100.000 de muncitori pentru ca vanzarile sunt extrem de mici in ultimele 12 luni, insa si pentru ca marca pregateste noile uzine unde se vor fabrica masinile electrice.
In Romania francezii detin marca Dacia care are 11.000 de angajati plus alti 50.000 de muncitori in industria orizontala care produce pentru marca Dacia.
Conform datelor datele Eurostat si ACEA peste 194.787 de persoane din România sunt angajate direct în industria auto, iar reducerile de personal din Europa de Vest au mari sanse sa afecteze si aceasta forta de munca din Romania.
Marea problema a celor de la Dacia este ca marca inca nu a trecut la pasul electrificarii, insa cand acesta se apropie in 2024 vom vedea si aici la Mioveni concedieri masive.
Singura masina electrica Dacia este 100% construita in China de catre Dongfeng impreuna cu Renault pentru ca acolo forta de munca este mult mai ieftina.