Germania a pierdut in cateva luni patru dintre cele mai importante fabrici de anvelope pentru ca Germania are mari probleme cu politicile verzilor si lipsa gazului rusesc ieftin.
Dupa GoodYear care a inchis deja doua fabrici in 2023, vine randul celor de la Michelin care au anuntat ca in scurt timp inchid uzinele din Karlsruhe si Trier.
Sefa Michelin, Maria Röttger spune ca inchide o parte si din uzina de la Saar, principalul motiv fiind politicile ecologice ale guvernului Schultz, insa si lipsa gazului natural ieftin care provenea pana acum din Rusia.
“We are increasingly losing market share due to imported budget tires. The falling demand results in underutilization of our production sites, which puts additional pressure on manufacturing costs. Therefore, there is no perspective for these activities,” says Röttger.
Din 2025 o mare parte dintre anvelopele Michelin urmand sa fie produse in China unde francezii detin uzina Shenyang in care au fost deja investiti peste 1.5 miliarde de euro.
Din anul 2011 francezii detin compania chinezeasca Double Coin Group (Anhui) Warrior Tires Co care produce anvelope care sunt exportate si in Europa.
Sunt sanse reale ca si uzinele Michelin din Romania ( Floresti si Zalau) sa fie afectate de mutarea productiei in China unde muncitorii sunt mai eficienti decat cei din Europa.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI