In urma cu mai bine de 20 ani CNAIR pe atunci CNADNR a pornit un amplu proiect care sa lege Bucurestiul de Brasov, adica sa lege cea mai bogata zona din Romania de turismul de pe Valea Prahovei.
Incompetenta CNARI condusa in mare parte in acesti 20 de ani de PSD a facut ca acest vis al bucurestenilor sa ramana doar un vis, adica si in 2023 daca vrei sa ajungi la Brasov din Capitala mergi cu masina chiar si 5 ore pe o distanta de 180 km.
Este incredibil cum acest stat incompetent permite ca toti cei 6.000 de angajati CNAIR sa ramana in functii fara nici cea mai mica grija.
Aceeasi situatie se intampla de 33 ani in Bucuresti la Centura Durerii Nationale unde nu exista marcaje, unde nu exista asfalt fara gropi sau sensuri giratorii.
DUPA 20 DE ANI CNAIR TE INTREABA SARCASTIC CE TRASEU PREFERI!
„Vineri, 13.01.2023, CNAIR a inițiat consultarea publică privind traseul autostrăzii Ploiești –Brașov.
Procesul de consultare publică reprezintă un element necesar în implementarea acestui proiect de infrastructură ce înglobează multiple beneficii pentru comunitățile locale și regionale, precum și dezvoltarea economiei naționale.
Autostrada Ploiești Brașov va reduce timpii de călătorie în regiune, sporind gradul de siguranță rutieră și degrevând orașele Ploiești, Câmpina, Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal și Brașov precum și comunitățile învecinate de congestiile de trafic”, este anunțul CNAIR.
Trei încercări eșuate
Au fost trei încercări de realizare a autostrăzii prin parteneriat public privat în anii 2005, 2009, 2015, toate gestionate de Narcis Neaga. Acesta a fost director general al CNAIR între 2013 și 2015, iar în restul timpului, din 2004, a fost Director la Departamenul Concesiuni.
Eșecul construcției autostrăzii prin PPP se datorează faptului că, la nivelul de trafic actual, taxele de autostradă ar putea acoperi doar 5% din cheltuielile investitorului. Aceste costuri sunt evaluate la 300 milioane euro pe an, iar estimarea încasărilor este de 15-20 milioane euro pe an.
„Statul ar trebui să plătească, timp de 26 de ani, diferența de 280 de milioane de euro anual doar pentru Autostrada Comarnic-Brașov. Este nesustenabil, dat fiind că, în 2017, toți banii plătiți pentru construcția de autostrăzi și drumuri au fost 150 milioane de euro“, susținea ex ministrul transporturilor Cătălin Drulă.
În 2018, guvernul Tudose a cerut asistența Băncii Mondiale pentru construcția autostrăzii. Câteva luni mai târziu, guvernul Dăncilă a anunțat, în presă, că renunță la această colaborare.