Una dintre cele mai renumite companii auto la capitolul inginerie este Honda, brand care din pacate in ultimii ani a demonstrat ca produce motoare de o calitate inferioara.
Si aici vorbim atat de motorul 1.5 Turbo care are probleme cu uleiul in antigel insa si de “celebrul” 3 in linie turbo Honda P10A2.
Acesta din urma are o distribuite pe curea in ulei, curea parca furata de la PSA si Ford cu ale lor celebre EcoBoost si PureTech.
Insa, in Europa atat Ford cat si Stellantis au montat lanturi de distributie pe 1.0 EcoBoost si 1.2 turbo, in timp ce micutul motor Honda P10A2 inca are aceeasi problema cu distributia in ulei.
Sfatul Autolatest este sa nu cumparati masini Honda cu motoarele cu cilindreea de 1.5 litri sau 1.0 litri chiar daca scrie pe ele ca sunt prietenoase cu mediul inconjurator.
CARE ESTE PROBLEMA DISTRIBUTIEI PE CUREA IN ULEI?
Curelele de distribuție umede pot provoca, de asemenea, o altă formă de defecțiune a motorului: una care este unică pentru acest tip de curea. Pe măsură ce cureaua umedă se uzează treptat în timp, particule mici se desprind de pe curea și sunt preluate de ulei.
Deoarece cureaua și baia de ulei se află în interiorul motorului, acestea circulă apoi prin restul sistemului motorului. Acest lucru poate bloca sau deteriora piese esențiale ale motorului și poate cauza blocaje în sistem care împiedică circulația uleiului de motor, ambele ducând la defectarea motorului.
Specialistii spun ca pentru a evita reparațiile costisitoare, proprietarii de mașini cu acest tip de curea trebuie să respecte cu strictețe programul de întreținere. Poate fi enervant și costisitor să verificați și să înlocuiți în permanență cureaua de distribuție și să schimbați uleiul, dar este totuși mai ieftin decât un motor nou – sau chiar o mașină nouă.
Este vorba de a cheltui puțin și des pentru a evita creșterea în spirală a costurilor în viitor.