De vina este pe langa faptul ca actualul Golf a fost lansat in anul 2012 acesta este in medie comercializat cu motorizari diesel TDI.
In urma scandalului DieselGate gama VW a avut cel mai mult de suferit pentru ca peste 50% dintre toate masinile Golf vandute erau cu motoare diesel.
Acum vanzarile acestor motoare a inceput sa scada serios, iar pierderea de clienti pentru Golf TDi a insemnat de fapt pierderea primei pozitii pe plan eruropean in fata unui model Fiesta.
Ceea ce este si mai suprinzator este faptul ca actuala generatie de Fiesta este lansata pe piata in anul 2008 si abia acum a primit un amplu facelift.
Clientii de masini din clasa mica prefera in schimb o motorizare pe benzina care este mult mai benefica mediului inconjurator si care in plus are si costuri de utilizare mult mai mici.
VW raspunde tardiv cu o gama complet noua de motorizari pe benzina 1.5 TSI care din pacate ajung pe piata mult prea tarziu pentru a influenta vanzarile din acest an.