Piata masinilor SH electrice este complet diferita fata de cea a masinilor cu motoare termice pentru ca o electrica nu poate sa fie “abandonata” intr-un parc auto mai mult de cateva luni pentru ca va avea probleme cu acumulatorul.
In aceasta situatie sunt multi dealeri no-name din Romania care vand masini electrice fara sa cunoasca modalitate individuala de incarcare si descarcare al bateriei, plus ca acestia nu cunosc faptul ca degradarea bateriei este constanta si nu poate sa fie oprita.
DEZASTRU PE PIATA DE EV SH DIN ROMANIA
La un research pe site-urile de masini SH din Romania am descoperit fara probleme doua tipologii de vanzatorie de tipul NESIMTITI, respectiv cei care vanda Dacia Spring si masinile Tesla.
Ambii vand masinile ca SH cu garantie fara sa SCADA din pret RABLA PLUS de 10.000-12.000 euro care a fost PRIMITA GRATIS din partea statului!
Tesla a vandut astazi in Romania un Model 3 Standard Range cu 25.800 euro TVA inclus
Sa vezi anunturi cu Tesla Model 3 din 2022 cu bateria de 57.5 kwh cu 40.000 de km si un pret de peste 35.000 euro reprezinta O MARE MAGARIE, pentru ca acum la Tesla Romania pleci cu O MASINA NOUA mult mai avansata tehnologic decat cea veche din 2022 cu un pret de 30.990 euro! Si aici vorbim de un Model 3 Standard Highland cu RablaPlus ( inca exista tichete pentru persoanele fizice) cu ZERO KM si 8 ani garantie.
Vanzatorii persoane fizice incearca sa-si vanda masinile lor electrice din 2020 sau 2021 cu un suprapret pentru ca incearca sa-si gaseasca GASCANUL care nu intreba de reducerea GRATIS RablaPlus si degradarea bateriei!
In majoritatea cazurilor, sfatul nostru este sa SCADETI 11.000 euro din pretul cerut de vanzator, pentru ca acesta este inclus in pretul de vanzare, bani primit GRATIS la prima inmatriculare.
CAT CER SAMSARII SI CAT VALOREAZA DE FAPT?
Daca un samsar cere 30.000 euro pentru o masina SH care se vindea in 2021 cu un pret de 40.000 euro trebuie spus ca, SCAZI RABLA de 10.000 euro, adica ajungi la 30.000 euro! Insa aici trebuie sa SCAZI si deprecierea/degradarea si km realizati din momentul achizitiei, adica vei ajunge repede la un pret REAL de 20.000 euro!
Nu de 30.000 euro cum cere el initial!
Plus ca masinile electrice AU GARANTIE GENERALA despre care nici un vanzator SH nu vrea sa-ti vorbeaca pentru ca aceasta este in medie de 2 ani la europene si de 4 ani/80.000 km la Tesla! Atentie este vorba de garantia generala a masinii, nu de garantia acumulatorului care este de 8 ani sau 160.000 de km care ajunge prima.
Daca te-ai hotarat la o masina EV din 2019 cu aproximativ 100.000 de km, nu uita ca masina NU MAI ARE GARANTIE, si vei mai putea merge cu bateria in siguranta inca 60.000 de km din momentul achizitiei. Dupa aceea, si bateria iese din garantie, adica va avea un cost real de aproximativ 20.000 euro cu demontaj/montaj si calibrare intr-o reprezentanta.
CE SE VA ALEGE DE ACESTE MASINI PESTE INCA 5 ANI?
Aceasta este de fapt marea intrebare pe care o au toti soferii de masini electrice din Romania, soferi care stiu ca nu-si vor mai putea vinde masinile lor cumparate in 2020 cu ajutorul de la stat RablaPlus.
In Europa de Vest, persoanele fizice care vor sa renunte la masina lor electrica sunt fortate sa plateasca 5.000 euro pentru casarea acumulatorului, toate centrele de fier refuzand in masa masinile electrice!
Aceasta lege trebuie implementata si in Romania pentru a favoriza reciclarea, respectiv sa nu ne intalnim cu situatia cand vom vedea aruncate pe camp baterii auto de capacitate provenite de la masinile EV SH.
CE SE ALGE DE MASINILE EV SH?
Previziunile pietei anunta o depreciere atat de mare a acestor masini SH, incat majoritatea vor ramane cu ele pentru ca este imposibil sa existe o piata SH pentru masini EV cu baterii degradate!
Si daca nu crezi, vezi care este garantia reala oficiala data de Tesla pentru diferite componente:
- Tablă: durată de viață limitată
- Unitate de acționare: 4 ani sau 80.000 km, oricare din evenimente survine primul
- Baterie de înaltă tensiune pentru vehicul: 4 ani sau 80.000 km, oricare din evenimente survine primul
- Dispozitive Wall Connector: 4 ani
- Ecran tactil și unitate de control media: 2 ani sau 40.000 km, oricare din evenimente survine primul.
Garanția limitată Tesla pentru piese, caroserie și vopsea începe la data achiziționării piesei, iar acoperirea se întinde pe o perioadă de 12 luni sau 20.000 km, oricare din evenimente survine primul.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI