Noul Sportage va fi lansat cu o gamă cuprinzătoare de sisteme de propulsie puternice, flexibile și eficiente, inclusiv tehnologii electrice hibride și motoare cu combustie internă (ICE) pe benzină și diesel, de ultimă generație.
Încă de la începutul procesului de dezvoltare, noul Sportage a fost conceput să adopte cele
mai noi tehnologii de propulsie electrificată, făcându-l unul dintre cele mai eficiente SUV-uri
disponibile pe piața auto. Dezvoltat pe o arhitectură avansată care cuprinde inovații în
electrificarea sistemului de propulsie, atât modelele HEV, cât și PHEV ale noului model
european Sportage oferă un pachet SUV eco-friendly, fără compromisuri.
Pachetul de dotări pentru modelele HEV și PHEV a fost pregătit cu atenție pentru a minimiza impactul asupra spațiului pentru pasageri și bagaje. Pentru versiunea HEV, bateria este plasată sub scaunele din al doilea rând, rezultând un spațiu pentru picioare identic cu cel al modelelor Sportage cu motor cu combustie internă.
Pentru versiunea Sportage PHEV, bateria de înaltă tensiune este plasată central între cele două axe, sub caroseria SUV-ului, asigurând o distribuție echilibrată a greutății și un spațiu interior practic, confortabil și versatil.
Toate cele trei versiuni hybrid de ultimă generație – HEV, PHEV și unul dintre cele două
derivate MHEV – care contribuie la alcătuirea celei de a cincea generații a gamei Sportage
dispun de motorul premiat T-GDI de 1.6 litri, dezvoltat de Kia.
Pe lângă faptul că este sportivă, captivantă și foarte flexibilă, unitatea avansată cu patru cilindri dispune și de tehnologia sofisticată CVVD (Continuous Variable Valve Duration), care controlează duratade deschidere a supapelor pentru a îmbunătăți dramatic performanța, economia de combustibil și emisiile.
Pe lângă utilizarea tehnologiei CVVD, motorul de 1.6 litri beneficiază și de un proces de
ardere nou și optimizat, tehnologii de răcire și modalități importante de reducere a frecării, inclusiv un sistem avansat de management al temperaturii integrat și utilizarea unui rulment cu bile cu frecare redusă.
Pentru versiunea Sportage Plug-in Hybrid, motorul turbo compact face parte dintr-un pachet de propulsie avansat care include, de asemenea, un motor electric de 66.9 kW de tip „permanent magnet traction” și un pachet de baterii litiu-ion polimer de 13.8 kWh.
Această combinație a sistemului de propulsie oferă o putere totală de 265 CP, cu 180 CP provenind de la motorul T-GDI. Pachetul de baterii de ultimă generație al modelului Sportage Plug-in Hybrid are o unitate de management a bateriei de înaltă tehnologie care monitorizează constant starea bateriei, inclusiv factori precum curentul, tensiunea, izolarea și sistemul de diagnosticare a defecțiunilor.
De asemenea, pachetul dispune de o unitate avansată de monitorizare a celulei care măsoară și monitorizează tensiunea și temperatura celulei bateriei.
Pentru modelul Sportage Hybrid, apreciatul motor 1.6 T-GDI este combinat cu un motor
electric de 44.2 kW, de tip „permanent magnet traction” și o baterie litiu-ion polimer de 1.49 kWh pentru a oferi un grup motopropulsor eficient și flexibil. Puterea totală a sistemului este de 230 CP.
De asemenea, modelul Sportage dispune de tehnologia MHEV pentru motoarele pe benzină
T-GDI de 1.6 litri, tehnologia hybrid lucrând pentru a reduce emisiile și a spori economia de
combustibil. Sunt disponibile două opțiuni de putere pentru versiunile Sportage MHEV pe
benzină – 150 CP și 180 CP.
De asemenea, în gama de lansare a noului model european Sportage este inclus un motor diesel eco-friendly de 1.6 litri, extrem de eficient, care este disponibil cu puteri de 115 CP sau 136 CP. Modelul diesel eco-friendly de 136 CP este al doilea grup motopropulsor MHEV disponibil pentru modelul Sportage, tehnologia hybrid reducând și mai mult emisiile și sporind eficiența SUV-ului.
De asemenea, motorul diesel dispune de cele mai recente tehnologii SCR (Selective Catalytic Reduction) de control activ al emisiilor, care reduc și mai mult substanțele poluante precum NOx (oxidul de nitrogen) și alte particule.
Noul Sportage este cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj, cu 7 trepte de viteze (7DCT). De asemenea, este disponibilă o transmisie manuală cu șase trepte (MT), în timp ce o transmisie manuală inteligentă (iMT) cu șase trepte este oferită exclusivă pentru
modelele MHEV. Atât modelele Sportage Hybrid, cât și Sportage Plug-in Hybrid sunt
echipate cu transmisia automată de ultimă generație cu șase trepte (6AT).
Pentru a satisface toate cerințele clienților, noul Sportage este disponibil fie cu tracțiune integrală (AWD) fie cu tracțiune față (FWD). Versiunea Sportage Plug-in Hybrid beneficiază de tehnologia AWD (All Wheel Drive).
BENZINA Plug-in Hybrid model 1.6-litre / 265PS T-GDi Plug-in Hybrid
Type Four cylinder turbocharged in-line
Capacity 1,598cc
Bore and stroke 75.6 x 89.0
Compression ratio 10.5
Max power 265PS @ 5,500rpm
Max torque 350Nm @ 1,500-4,500rpm
Valve system 16 (four per cylinder) Intake and exhaust CVVT;
16 valve swing arms with hydraulic lash adjuster
Fuel system Gasoline direct injection
Battery and electric motor
Battery type Lithium-ion polymer
Battery voltage 360V
Battery energy 13.8kWh
Max power (motor) 91ps @ 2,100-3,300 rpm (motor only)
Max torque (motor) 304Nm @ 0-2,100 rpm (motor only)
Fuel economy TBC
(combined, L/100km)
CO 2 emissions TBC
(weighted combined, g/km)
All-electric range TBC
Fuel economy and emissions: driving range standards are calculated using the World
Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP).
0-100 km/h 8.2 seconds
Top speed (km/h) 191
Transmission: Six-speed automatic transmission (6AT).
BENZINA Hybrid model 1.6-litre / 230PS T-GDi Hybrid
Type Four cylinder turbocharged in-line
Capacity 1,598 cc
Bore and stroke 75.6 x 89.0
Compression ratio 10.5
Max power 230PS @ 5,500rpm
Max torque 350Nm @ 1,500-4,500rpm
Valve system 16 (four per cylinder) intake and exhaust CVVT;
16 valve swing arms with hydraulic lash adjuster
Fuel system Gasoline direct injection
Battery and electric motor
Battery type Lithium-ion polymer
Battery voltage 270V
Battery energy 1.49kWh
Max power (motor) 60ps @ 1,600-2,000rpm (motor only)
Max torque (motor) 264Nm @ 0-1,600rpm (motor only)
Fuel economy 5.50 FWD model; 6.16 AWD model
(combined, L/100km)*
CO 2 emissions 125 FWD model; 140 AWD model
(combined g/km)
0-100 km/h 8.0 seconds FWD model; 8.3 seconds AWD model
Top speed (km/h) 193
Transmission: Six-speed automatic transmission (6AT)
BENZINA Mild-hybrid models 1.6-litre / 150PS-180PS T-GDi Mild-hybrid models
Type
Four cylinder turbocharged in-line
Capacity 1,598 cc
Bore and stroke 75.6 x 89.0
Compression ratio 10.5
Max power 150PS @ 5,500rpm and 180PS @ 5,500rpm
Max torque 250Nm @ 1,500-4,500 rpm and 265Nm @ 1,500-4,500rpm
Valve system 16 (four per cylinder) intake and exhaust CVVT;
16 valve swing arms with hydraulic lash adjuster
Fuel system Gasoline direct injection
Battery and electric motor
Battery type Lithium-ion polymer
Battery voltage 45V
Battery energy 0.437kWh
Fuel economy 6.3-6.86 (depending on powertrain and drivetrain combination)
(combined, L/100km)*
CO 2 emissions 142.4-165.76 (depending on powertrain and drivetrain combination)
(combined g/km)
0-100 km/h 8.8-10.3 seconds (depending on powertrain and drivetrain)
combination)
Top speed (km/h) 201 (depending on powertrain and drivetrain)
Transmission: 6-speed intelligent manual transmission (iMT) or 7-speed dual-clutch
DIESEL 1.6-litre / 136PS CRDi mild-hybrid diesel
Type Four cylinder turbocharged in-line
Capacity 1,598 cc
Bore and stroke 77 x 85.8
Compression ratio 15.9
Max power 136PS @ 4,000rpm
Max torque 280Nm @ 1,500-3,000 rpm and 320Nm @ 2,000-2,250rpm
Valve system 16 (four per cylinder)
Fuel system Common rail direct injection
Battery and electric motor
Battery type Lithium-ion polymer
Battery voltage 45V
Battery energy 0.437kWh
Fuel economy 4.8-5.9 (depending on powertrain and drivetrain combination)
(combined, L/100km)
0-100 km/h 11.4-11.7 seconds (depending on powertrain and drivetrain
combination)
Top speed (km/h) 180
Transmission: 6-speed intelligent manual transmission (iMT) or 7-speed dual-clutch.
BENZINA 1.6-litre / 150 CP T-GDi
Type Four cylinder turbocharged in-line
Capacity 1,598 cc
Bore and stroke 75.6 x 89.0
Compression ratio 10.5
Max power 150PS @ 5,500rpm
Max torque 250Nm @ 1,500-4,500 rpm
Valve system 16 (four per cylinder) intake and exhaust CVVT;
16 valve swing arms with hydraulic lash adjuster
Fuel system Gasoline direct injection
Fuel economy 6.60
(combined, L/100km)
0-100 km/h 10.3 seconds
Top speed (km/h) 189
Transmission Six-speed manual transmission (MT)
Diesel model
1.6-litre / 115PS Common rail direct injection
Type Four cylinder turbocharged in-line
Capacity 1,598 cc
Bore and stroke 77 x 85.8
Compression ratio 15.9
Max power 115PS @ 4,000rpm
Max torque 280Nm @ 1,500-2,750rpm
Valve system 16 (four per cylinder)
Fuel system Common rail direct injection
Fuel economy 5.2
(combined, L/100km)*
CO 2 emissions 135.9
(combined g/km)
0-100 km/h 12.1
Top speed (km/h) 175
Transmission Six-speed manual transmission (MT).