Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Descriere a gamei de motorizari Dacia Dokker si Dokker Van 2012-dCI, MPI si TCe

Motorul 1.2 TCe 115 CP (Euro 5) inaugurat pe Renault Mégane şi Scénic Collection 2012 este primul motor al grupului Renault care dispune de un sistem de injecţie directă turbo.

Uşor, datorită blocului din aluminiu, noul motor îmbină plăcerea de a conduce cu economia de carburant şi nivelul scăzut al emisiilor de CO2, oferind în acelaşi timp o putere de 115 CP, comparabilă cu cea a unui motor de 1.6 litri. 

Cuplul generos, de 190 Nm, echivalent cu cel al unui motor de 2.0 litri, este disponibil în proporţie de 90 % încă de la 1 500 rotaţii/ minut şi integral în plaja cuprinsă între 2 000 şi 4 000 rotaţii/ minut, asigurând reprize foarte bune.

Asociat cu o cutie de viteze mecanică cu 5 trepte, acest motor înregistrează un consum de carburant de numai 6,1* l / 100 km (6,2* pentru versiunea utilitară) în ciclu mixt european şi emisii de CO2 de 140* g / km (143* g pentru versiunea utilitară). Datorită acestui nivel scăzut de consum, costul de utilizare este redus semnificativ.

Prezenţa unui lanţ de distribuţie care nu necesită întreţinere, în locul tradiţionalei curele, contribuie de asemenea la reducerea costului de utilizare. 

1.6 MPI 85 CP Euro 5Acest motor pe benzină de intrare în gamă, cu o putere de 60,5 kW este cuplat la o cutie de viteze mecanică cu 5 trepte. El afişează un consum de 7,5 l / 100 km* în ciclu mixt şi emisii de CO2 de 175 g / km*.

1.5 dCi 75 CP şi 90 CP Euro 5 recunoscut pentru fiabilitatea sa, pentru performanţele sale, pentru costul scăzut de utilizare precum şi pentru nivelul scăzut al emisiilor de CO2, motorul 1.5 dCi este propus în versiunile de 75 CP şi 90 CP.

Aceste două motorizări, care beneficiază de eticheta Dacia eco², dau dovada unui consum redus, de numai 4,5 l/100 km* în ciclu mixt şi a unor emisii de CO2 de numai 118 g/km*. 

Cele două versiuni sunt cuplate la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. În versiunea de 90 CP, cuplul de 200 Nm, disponibil încă de la 1 750 rotaţii/ minut, oferă o adevărată plăcere de a conduce, asigurând acceleraţii vii încă de la turaţii joase. Versiunea 1.5 dCi 75 CP furnizează un cuplu de 180 Nm disponibil încă de la 1 750 rotaţii/minut.

Precum Dacia Lodgy, Dokker şi Dokker Van sunt realizate pe noua platformă M0 care integrează un nou compartiment motor şi o unitate spate specifică. 

Puntea faţă de tip Pseudo Mac Pherson cu braţ triunghiular este cea din familia Dacia. Provenită de la Renault Kangoo, puntea spate este cu osie suplă şi epură programată, asociată cu arcuri helicoidale.

Pe versiunea combi este disponibilă o bară antiruliu de 20,3 mm. Robustă şi deosebit de adaptată pentru a prelua sarcini mari, această punte oferă o bună susţinere a caroseriei şi consolidează stabilitatea modelului Dacia Dokker în viraje. Astfel, nu există aproape nicio diferenţă între ruliul vehiculului gol şi al celui încărcat, ceea ce garantează un comportament rutier sigur şi fără surprize în toate configuraţiile.

Destinate unor utilizări diferite, dimensiunile şi amplitudinea suspensiilor sunt specifice pentru fiecare versiune. Ampatamentul de 2,81 m, cu aproape 10 cm mai scurt decât cel al modelului Logan MCV, asigură o bună manevrabilitate, cu un diametru de bracaj de 11,1 m.

Dacia Dokker şi Dokker Van beneficiază de o gardă la sol de 189 mm şi, respectiv, de 186 mm, ceea ce le permite să înfrunte orice tip de drumuri.

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente