Ei bine acum foarte multe masini europene sunt vandute cu transmisii automate pentru ca marile orase sunt aglomerate si pentru simplu fapt ca o masina cu acest tip de cutie este mult mai facil de condus indiferent de conditiile de trafic.
In acest moment in Europa exista doar doua transmisii care sunt considerate de top, una clasica ZF8 gasita pe toate modelele BMW, Audi, Land Rover sau Jeep si una 9G Tronic gasita doar pe masinile Mercedes Benz pentru ca este produsa doar de catre Mercedes.
Fanii ZF8 vor spune ca aceasta cutie automata este cea mai buna din lume pentru ca este dinamica si ofera un comfort de top, insa putini stiu ca transmisia cu adevarat revolutionara in segmentul premium nu este Made in Germany.
Ea este Made in USA si este produsa de catre GM sub numele de GM Hydra-Matic 10L80 2018.
Din start transmsia are 10 trepte pentru un comfort deplin, un nou tip de convertizor si capacitatea de a tine 800 de lbft.
Aici traducem ca 800 de lbft inseamna in realitate 1084 de Nm, putere greu de atins de motoarele diesel de factura noua in Europa.
Scopul dezvoltarii acestei transmisii este echiparea masinilor din SUA cu motoare V8 de peste 700 de CP precum gama Chevrolet Corvette sau Camaro.
GM spune ca aceasta noua transmisie este cea mai fiabila de pe piata, americanii scotand din productie vechea cutie cu 9 trepte gasita pe anumite modele inca din 2015.