Foarte multi poate s-au intrebat de ce anumite geamuri auto intr-o anumita lumina au pete inexplicabile, insa realitatea este ca vorbim de un proces de productie nu de un defect.
Aceste pete, denumite oficial urme de stingere, sunt, în cele din urmă, rezultatul modului în care lumina se reflectă prin geamul din spate. Majoritatea autovehiculelor folosesc sticlă călită pentru luneta din spate.
În timpul procesului de fabricație, geamurile sunt încălzite la peste 1.000 de grade și apoi călite pentru a consolida sticla. Cu toate acestea, jeturile de călire nu pot răci uniform geamurile, aceasta cauzand o contracție și o densitate neuniformă a suprafeței rezultatul ducand la reflectarea neuniformă a luminii.
In caz ca sunt clienti nemultumiti tehnicienii dealerului trebuie să explice clientului că aceasta este o condiție normală și face parte din procesul de fabricație a sticlei temperate.
În mod interesant, parbrizele nu sunt afectate de acest fenomen, motivul fiind un proces de fabricație diferit. Pentru parbrize se utilizează sticlă laminată care este o combinație de două straturi de sticlă și un strat intermediar de polivinil.
Această structură are proprietăți optice diferite și pe ea nu se formează „urme de stingere”.
Specialistii spun ca geamurile cu pete sunt normale si nu necesita o inlocuire.