Si spunem asta pentru ca nu avem cum sa nu ne aducem aminte de #dieselgate care a avut drept prim protagonist exact aceelasi motor 2.0 TDI EA288.
Acum VW a reusit sa-l faca curat prin montarea pe el a UN CATALIZATOR si DOUA FILTRE DE PARTICULE care ambele au sisteme separate de AdBlue.
Adica noul motor care se numeste acum 2.0 TDI EA288 Evo are cel mai complicat sistem de curatare al noxelor, motor care din pacate a venit pe piata totusi prea tarziu pentru ca acum deja vorbim de masini electrice mai ieftine decat un VW Golf 2.0 TDI EA288 Evo care deja merg 600 de km cu o singura incarcare! ( vezi KIA eNiro 2020).
Si pentru a spune lucrurilor pe nume cele trei sisteme ( un catalizator plus doua DPF-uri) sunt deja prea multe din punct de vedere al costurilor de mentenanta in timp!
Pentru fanii VW spunem ca 1 catalizator costa in medie 800 de euro iar un DPF nou in jur de 1000 euro! Si daca mai punem si cele doua injecatoare de AdBlue mai punem inca 2.000 euro la costuri de mentenanta!
Cand masina aceasta o sa atinga in medie 150.000 de km clientul cu siguranta trebuie sa scoata din buzunar peste 3000 euro doar pentru a face aceasta masina capabila de a merge pe sosea!
Motorul 2.0 TDI EA288 Evo se monteaza pe VW Golf, VW Passat, toata gama Audi si Seat insa si pe noile Skoda Octavia si Superb.
Grupul VAG a construit un motor la prima vedere extrem de ecologic, insa care sufera grav la capitolul costuri de mentenanta in timp!
Adica romanii care vor cumpara din Germania cu 180.000 de km aceste masini vor avea mari surprize cand vor vederea factura la aceste piese consumabile!
Si aici nu mai punem celebrele injectoare, EGR-uri si turbine tipice unui motor 2.0 TDI EA288 de ultima generatie!