Asta nu o spunem noi cei de la Autolatest Romania, ci chiar Dacia oficial pe site-ul lor unde au realizat un configurator online al valorilor de consum si performante al modelului Spring.
Noul motor de 65 CP este mai puternic, insa consuma si mai mult din bateria de 25.0 kWh nu cum promoveaza “talibanii” in social media drept baterie de 26.8 kwh! In realitate soferul de Spring poate sa utilizeze doar 25 de kwh din aceasta baterie, restul fiind marketing.
Si drept urmare am ales sa configuram chiar la Dacia acest model si am descoperit ca pana si Dacia spune oficial ca un Spring merge iarna in afara orasului doar 69 de km.
Adica, daca pleci de la Bucuresti pana la Ploiesti pe autostrada A3 nu vei ajunge la destinatie iarna decat daca mergi ilegal sub viteza legala permisa pe autostrazile din Romania.
Daca este ECO si mergi iarna la o temperatura de 5 grade Celsius cu o viteza de 110 km/h vei avea o autonomie reala conform celor de la Dacia de 80 km, adica un rezultat prea SLAB pentru o masina care se vinde cu un pret de 23.000 euro in Romania!
O farama de adevar este aratat de acest configurator Dacia si cand in mergi in oras cu o viteza de 50 km/h iarna, rezultatul fiind o autonomie de 142 km cu un plin de la 0-100%, insa toti stim ca o masina electrica se utilizeaza in marja 30-80% din baterie, adica vei putea merge in oras doar 100 de km cu un plin.
Versiunea veche de 44 CP a fost aspru criticata de toti posesorii sai, insa acestia au fost favorizati de acest motor mic care nu avea cum sa consume repede bateria de 25 kwh, insa acum cu puterea de 65 CP autonomia masinii urmeaza sa scada echivalent chiar si cu 20% fata de performantele precedente.
Si nu trebuie uitat faptul ca in configuratorul Dacia sunt afisate caracteristicile de consum si autonomie al motorului vechi de 44 CP, nu cel nou de 65 CP!
Timpul de incarcare optim al unei Dacia Spring la o priza Priza de la domiciliu 2,3kW AC (10A) este de peste 11 ore, insa specialistii metioneaza un termen de 14 ore pentru o incarcare completa.
Dacia Spring se vinde de acum in China cu 8.204 euro TVA inclus!
s s
Chiar azi m am întors dintr o călătorie (4 persoane) de 136km, am pornit din fata casei cu 91% , am ajuns cu 33% acasă, și cu lumini aprinse ultima parte a călătoriei și dezaburire pornita la nevoie, rămânând cu un range de 86km
Consumul a fost de 9.6kw/100km, și da azi au fost 15gr, și am.mers la consum (n am depasit 80km/h )cum merg de fiecare data.
Pt cine e dispus sa aibă răbdare cu dacia, masina este OK.
ieri am fost cu masina mea la cabana dichiu, la temperatura de 0 grade, pe zapada/polei/viscol, urcare cu masina plina (oameni si bagaje) si s-a stat in trafic ore in sir cu incalzire si dezaburire (adica AC). Am ajuns acasa cu rezervorul plin (ne-am oprit sa luam ceva dintr-o benzinarie si am facut si plinul cu ocazia asta). Electricele sunt ok dar nu sunt o varianta fezabila deocamdata
4 persoane? Eu zic sa mai tai nițel.. credeam că spui că ai parcurs distanta București Iași și a mai rămas baterie pentru Iași Timișoara! Bineînțeles cu folosire dezaburire…clima la 25 g in interior..și lumini aprinse!!